Varför......

T

Tarzzan

Alla mina vänner blir gravida, och jag bölar varje gång.
Jag vill också ha barn!
Men sambon vill vänta ett tag gärna 5år typ.
Jag blir så ledsen/avundsjuk på alla som skaffar barn.Får nästan panik.
Jag är 24 och sambon 25.
Är jag kontig som känner så här???
 
Sv: Varför......

Nej du är inte konstig, men du kan heller inte "kräva" av din pojkvän att han ska bli pappa.

Din pojkvän är inte redo och väldigt mogen som då vill vänta!

Men det är såklart jätte jobbigt för dig om du känner dig redo nu.
 
Sv: Varför......

Ni ska inte skaffa barn för att alla era vänner gör det! känn efter om du vill för att ni vill, eller för omgivningen? Klart man blir påverkad när många vänner skaffar barn! men det är ju lika viktigt att ni gemensamt är redo :) försök prata lite mer om det, men ta det lugnt! Ni har ju goa tider på er ;)
 
Sv: Varför......

jag vill inte pressa min sambo till att skaffa barn.
Och försöker att inte göra det heller.
Jag vet inte heller om jag är redo eller ej.Men det känns som det.
Men jag vill inte vänta i 5 år.Max ett år känner jag nu.
Har alltid sagt att jag vill ha första barnet när jag är mellan 25-30 år och det är snart.
 
Sv: Varför......

Inte ett dugg konstigt,känner samma sak,fast jag vet med mig att vi bör v'änta och att jag inte vill bli ensamstående mamma till 2 barn så visst känns det...men ibland måste förnuftet gå före drömmen tyvärr
 
Sv: Varför......

fast då är det många år kvar om du ska hinna innan 30 ;)

ville också ha första barnet innan 30, skojade om att jag ska vara gift innan barn! Gifte oss 2006, köpte hus 2007 och nu är första barnet på väg, kommer 2 månader innan jag blir 30!! Har många vänner som fått barn under tiden, men jag kände att jobb och annat var viktigt innan vi fick barn, att vi hade en stabil grund att stå på! Så försökte att inte låta oss påverkas av andra, utan ta det när det passade i vårt liv.. om det nu någonsin egentligen gör det till 100%... svårt att veta ;)
 
Sv: Varför......

Vt verkligen hur du känner, jag var djuptolycklig då jag velat ha barn länge & såg att folk som aldrig ens haft en tanke på att skaffa barn utan helst bara ville supa & festa, började bilda familj.
Var då ihop med en kille som antagligen aldrig kommer skaffa barn eller som kommer mogna först vid 40 då han oxå helst bara ville festa & jag insåg att vi inte kunde leva ihop då jag skulle få vänta så länge att det kanske blir svårt för mej att bli gravid ju äldre jag blir.

Det tog slut, barnproblemet var största orsaken till det & jag träffade en annan som jag nu har en son med, var iofs inte gammal när jag fick sonen, skulle fylla 25 år, men jag har alltid sagt att jag ska ha första barnet vid 25 eftersom jag vil orka med mitt barn & kunna ha valet att skaffa fler om några år utan att vara orolig för att åldern sätter stopp.

Om din kille inte är mogen & du hela tiden måste leva på hans villkor ska du nog tänka på vad du vill prioritera här i livet.
Väntar du för länge kan det bli försent, många ggr har det hänt att mennen låtit kvinnan vänta länge & sedan tar förhållandet slut iaf & det vore trist att vänta förgäves.
 
Sv: Varför......

Jag vill också ha barn! Men sambon vill vänta ett tag gärna 5år typ.
Du är inte det minsta konstig som tycker att det känns jobbigt. Det är ingen lätt situation att hitta någon kompromisslösning i, och ibland kommer man helt enkelt till punkter i livet där man behöver göra jobbiga val.
Om din sambo är orubblig i sin inställning att han inte vill ha barn förrän om flera år och du lika orubbligt känner att du inte vill eller kan vänta... och ingen av er är beredd att rucka på sin inställning... då behöver du kanske göra ett sådant val nu. Du behöver besluta dig för om din längtan efter barn är större än din kärlek till din sambo. Det låter hårt men är antagligen ofrånkomligt, intressekonflikten är uppenbar.

Tänk noga igenom de valmöjligheter du har, och de möjliga konsekvenserna av valen. Lämna inte din sambo utanför funderingarna, eftersom han i högsta grad berörs av dem. Prata, torka varandras tårar, håll om varandra och prata mer.
 
Sv: Varför......

24 är ju jättetidigt >_< jag är snart 21 men jag är ju typ fortfarande... 16 i kropp och själ :angel:

han ger sig nog så småningom :)
 

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
30 952
Senast: Elendil
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
14 348
Senast: Ramona
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 630
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 777
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vi med egen gård/stall
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp