Varför lyssnade hon inte?

ylvaaskersund

Trådstartare
Vi hyrde en gård som vi bodde på i fem år, redan efter ett år märkte vi att en gammal brunn utanför stallet var dålig så vi ringde hyresvärden för att titta lite närmare!

Det visade sig att den fyra meter djupa och två meter breda brunnen gjord av sten höll på att ge vika, eftersom brunnen låg utanför ingången till ligghallen var vi tvugna att bygga om allt och hägna ut brunnen så ingen olycka kunde ske!

Vi flyttade därifrån i Augusti förra året, i Januari flyttade en ny familj in med hästar och snabbt som sjutton tog hon bort vår försegling, vi hade bultat fast en rejäl regel för dörrarna så ingen skulle kunna råka ha sönder dörrarna och gå ut, jag bor i närheten så jag ringde den nya hyresgästen och berättade mycket ingående hur brunnen ser ut inuti, hur den hade börjat rasa och att hon genast måste stängsla ut brunnen så den inte rasar och någon blir skadad!

Ingenting händer:(, jag påtalar igen att hela stallbacken tillsammans med brunnen kan rasa, speciellt nu när tjälen släpper, ingenting händer!

I dag rasade brunnen och en häst ramlade ner i den:(

Hästen ska ha klarat sig som tur var, det kunde gått mycket värre, tänk om hyresgästens barn varit där och hamnat under hästen, tänk om hästen ramlat med huvudet före, det fanns vatten i brunnen!

Både hyresgäst och hyresvärd är väl medvetna om faran., ändå¨gör de ingenting och nu är skadan skedd!

Varför lyssnade hon inte?
 
Sv: Varför lyssnade hon inte?

En del har tyvärr inte alla läsk i backen om man säger så.

Många är naiva och tänker att "äh, det händer nog inget" och de lär sig inte förrän något verkligen händer.
 
Sv: Varför lyssnade hon inte?

Varför lyssnade hon inte?

Därför att många människor fungerar så.
De tror inte på vad andra säger.
Och de tror definitivt inte på att man vill dem väl.

De tror bara att man försöker smutskasta och nedvärdera andra.
Så gissningsvis trodde den nya hyresgästen att du var sur på hyresvärden eller henne och bara ville vara otrevlig.
Det är mycket vanligt.

Men du har i alla fall ryggen fri för du försökte ju.
 
Sv: Varför lyssnade hon inte?

Därför att många människor fungerar så.
De tror inte på vad andra säger.
Och de tror definitivt inte på att man vill dem väl.

De tror bara att man försöker smutskasta och nedvärdera andra.
Så gissningsvis trodde den nya hyresgästen att du var sur på hyresvärden eller henne och bara ville vara otrevlig.
Det är mycket vanligt.

Men du har i alla fall ryggen fri för du försökte ju.

Du har nog rätt, men hyresvärden kände ju till det, jag har mått dåligt hela dagen, tänkt på vad som kunde ha hänt:(

Hyresgästen tillhör den paranoida sorten så du har säkert rätt i det, har inte tänkt så!
 

Liknande trådar

Äldre För att göra en lång historia kort... Flyttade in häst i september, då var det lite saker som lovades (muntligt) att det skulle...
Svar
3
· Visningar
999
Relationer Trodde inte de skulle gå så långt att jag skulle sätta mig här och skriva om råd. Men känns som jag behöver lite hjälp. Förbered er på...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
27 738
Senast: mandalaki
·
Småbarn Har ju skrivit här förr med svärmorsproblem m.m. Vi bor på samma gård och hästar och två små barn, min och sambos dröm... Trodde jag...
2
Svar
25
· Visningar
5 199
Senast: Nillizan
·
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
9 225
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp