Varför kan killen inte skärpa sig?

Status
Stängd för vidare inlägg.

pernilla_s

Trådstartare
Många vet nog att jag och min kille har haft problem sedan jag blev gravid. Jag hoppas att han ska vilja ha barnet när det kommer, men tänk om han inte vill det? Jag vill ju ha en pappa till mitt barn. Jag vet hur det är att ha en pappa som, inte bryr sig. Det är tufft. Jag vill ju att min unge ska vara älskad och önskad från fler än mig och mina släktingar. Ibland känns det som om jag har varit taskig mot barnet som har behållt lillkillen fast pappan inte vill, dock tror jag inte han själv vet vad han vill då han velade fram och tillbaka i början. Jag älskar ju lilllkillen över allting annat och vill ju att han ska ha en lycklig uppväxt, men tänk om jag inte klarar det själv? Tänk om jag blir en sån usel mamma som han och hans familj tror? Jag kanske inte är mogen att ta det ansvaret. Jag är så rädd att jag ska förstöra ungen och att han kommer tycka illa om mig när han blir äldre på grund av de val jag gjort.
 
Sv: Varför kan killen inte skärpa sig?

Någon som har barn är säkert bättre lämpad än jag att svara på det här, men jag tror att bara det faktum att du funderar över saken är bevis på att du inte kommer att "förstöra" ditt barn. Många barn växer upp med bara en förälder och klarar sig fint! Att vara älskad och önskad av sin mamma och hennes släkt är inte det sämsta ;)

Jag älskar ju lilllkillen över allting annat och vill ju att han ska ha en lycklig uppväxt

Du kommer säkert se till att han får det också! :) Känn efter: Varför skulle inte du (enligt DIG, inte andra) bli en lika bra mamma som någon annan? (Perfekta föräldrar finns inte, och tur är nog det! ;) )
Lyssna inte på folk som säger att du kommer bli en usel mamma (så otroligt elakt!) utan lyssna på din egen magkänsla istället, känslan som säger att du älskar din bebis och kommer att göra allt för honom. Lycka till!
 
Sv: Varför kan killen inte skärpa sig?

bra sagt! håller med!

ts: Det kommer gå så bra så. Sen så tror jag att din kille bara är rädd. Jag har en kompis vars kille va totalt ointresserad under graviditeten. sen när bebisen kom så sket han i allt. han gjorde livet till pest för min kompis. tillslut slängde hon ut honom. han hade sin som en gång i veckan under ett par månader. eller de va väl mer farmor som tog hand om honom...

Nu är barnet 8 månader och pappan har växt in i papparollen och tar sitt fulla ansvar och älskar sin son mer än allt annat=)

Jag tror att din kille kommer vara likadan. det är skrämmande för honom tror jag. han behöver tid att vänja sig. försök att inte tvinga på honom bebissysslor. låt han ta hand om de andra i hemmet tills han själv vill. men de kan ju vara så att han ändras helt vid förlosningen, när han ser den lilla krabaten=)
 
Sv: Varför kan killen inte skärpa sig?

Du kommer klara det!
Vem är han att döma dig som blivande mamma om han inte ens tänker ta ansvar själv :mad:
Jag lovar dig, du kommer växa in i mammarollen efter hand...styrkan att klara av det kommer ur kärleken till barnet. Man blir en tigermamma helt enkelt, för att man måste.
Med mitt första barn hade jag samma funderingar som du har nu. Den blivande pappan visade sig vara en mes och en skitstövel, och ville inte alls ha barnet. Jag trodde och hoppades att det skulle ändra sig när barnet väl kommit, men tvingades till sist inse att han inte var intresserad då heller. Det var skrämmande att ta steget att stå som ensam mamma, men när jag väl gjort det så gick det hur bra som helst...jag och min bebis blev ett oslagbart team som tillsammans klarade 'allt' :)
En lycklig uppväxt får den unge som får massor av kärlek och trygghet...det finns inget som säger att en kärnfamilj med mamma-pappa-barn är det enda sättet att få detta.
Du ska INTE lyssna på dem som försöker trycka ner dig, de vet inget om vad du kommer att klara!

You go girl...med eller utan honom kommer du och bebis klara er fint, om du bara tror på dig själv!
:banana: :bump: :banana:
 
Sv: Varför kan killen inte skärpa sig?

Tack för alla snälla svar. Känns lite bättre nu, tror jag börjar oroa mig mer nu när det bara är några månader kvar. Tanken på att stå helt ensam är jobbig, men det är bara bita ihop och kämpa på. Ungen är ju det viktigaste inte pappans känslor.
 
Sv: Varför kan killen inte skärpa sig?

Jag hoppas han kommer växa i sin roll som pappa, han kanske inte gör det imorgon men kanske nästa år?

Själv har jag en överbeskyddande sambo som inte tänker lämna mig ur sikte den dagen vi kommer skaffa barn! Han vill inte ens ägna sig åt sitt största intresse när han blivit pappa :eek:

Får hoppas på att han ändrar sig och förstår att vi klarar oss även fast han åkter bort i 3 dagar någon gång i månaden ;)
 
Sv: Varför kan killen inte skärpa sig?

Jag är så rädd att jag ska förstöra ungen och att han kommer tycka illa om mig när han blir äldre på grund av de val jag gjort.

Ditt val var att föda honom. Han måste nog må riktigt rejält dåligt om han ska anklaga dig för att ha gett honom liv!!

Däremot kommer du säkert handla fel/orättvist mot ditt barn ibland, som alla andra. Men den bästa försäkring du kan skaffa dig mot att han anklagar som vuxen är att visa intresse för hans synpunkter. Om du tillåter honom att vara besviken på dig när han är barn, och kan be om ursäkt för de tillfällen då du handlat fel, då kommer han inte ha agg att bära med sig upp i vuxen ålder.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 437
Senast: Destiny_D
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 243
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 959
Senast: mars
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
30 990
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp