Varför berättar hon inte?

L

Luxus

Har på omvägar fått höra att min syrra är gravid, vi har pratat i telefon och setts men hon har inte sagt ett ljud, blir så ledsen:(

Hon har gått upp en del i vikt men hon är kraftig och jag har inte velat fråga ifall att hon inte skulle vara gravid.

Kan någon förklara för mig varför man inte vill berätta att man ska ha barn, jag skulle aldrig kunna hålla inne med en så glädjande nyhet (om jag var gravid).
 
Sv: Varför berättar hon inte?

Hon kanske inte vill säga någonting för att hon är rädd för att ex. få missfall?

Hon kanske har fått missfall förut och då förstår jag verkligen om hon håller inne med graviditetsnyheten.
 
Sv: Varför berättar hon inte?

Om du fått höra det via omvägar betyder det ju att hon berättat det för någon i alla fall... antar jag? Så jag förstår att du är lite undrande om varför hon inte berättat för just dig. Men; jag tror inte det är något som är värt att haka upp sig på. Hon kan ha massor av orsaker att hon inte sagt något. Jag tycker det bästa är att bara ta upp det själv: "jag hörde att du väntar barn. Jättegrattis! Vad kul!! jag ser fram emot att bli moster" .
 
Sv: Varför berättar hon inte?

det kan jag förstå, men nu syns det ju! kan vell inte vara lika stor risk för missfall nu?
 
Sv: Varför berättar hon inte?

Är du alldeles säker på att hon ÄR gravid? Ryktet att jag är gravid har cirkulerat på bygden många gånger, utan att jag har varit det..
Och då är jag ändå en ganska smal person. (Eller, jag BRUKAR vara en ganska smal person, dock inte just nu, tre veckor efter förlossning. Jag jobbar på det..)
 
Sv: Varför berättar hon inte?

Fråga henne :)

Hon kanske har någon bra anledning, och om du inte frågar får du ju inte veta! ;)
 
Sv: Varför berättar hon inte?

jag är säker, hennes barn har sagt det till sina kamrater i skolan.

Hade mina aningar innan dess men ville inte fråga då
 
Sv: Varför berättar hon inte?

Jag tyckte att det var skitjobbigt att berätta att jag var gravid - framförallt för närmaste familjen som min pappa, min bror och mina svärföräldrar. Jag kan fortfarande inte förklara varför, men jag drog mig verkligen för det, och fick verkligen anstränga mig för att klara av att berätta. Kanske är det likadant för din syster?
 
Sv: Varför berättar hon inte?

Fråga henne :)

Hon kanske har någon bra anledning, och om du inte frågar får du ju inte veta! ;)

Eftersom hon inte vill säga något så har hon säkert någon bra anledning att hålla det för sig själv. så då vill jag inte "lägga mig i" när hon inte vill säga det.
 
Sv: Varför berättar hon inte?

min syster berättade inte för oss förrän när hon hade 3 månader kvar.

Anledningen till detta var att hon gade fått ett missfall (jag hittade testet och sa det till en av våra gemensamma vänner, hon sa då att testet var positivt. Jag blev ju såklart skitglad men ville inte såga nåt eftersom jag vet att det är risk för missfall innan vecka tolv. ett par dagar senare åkte hon hem från stallet efternsom hon hade så ont i magen så hon grät. Då förstod jag ju med en gång. Tre månader senare berättade vännen igen att de lyckats, då tog det alltså sex månader innan hon berättade. Men det syntes verkligen då, det var nog bara pappa som inte hade fattat. Men eftersom att hopn är lite mullig vågade man inte fråga, tänk om hon bara hade gått upp i vikt?)
iaf hon vågade verkligen inte berätta för familjen, men hon vet inte varför. det bara tar emot, sa hon. Fast pappa blev lyckligast i världen när han fick reda på att han skulle bli morfar!

Tre månader senare kom den här ut

12175128.jpg
 
Sv: Varför berättar hon inte?

När min syster blev gravid tog det lång tid innan hon berätta för vissa i familjen även mig. Anledning var att hon trodde att vi skulle reagera negativt (hon är dock ung).
(Puss på dig lillsyrran- hon läser förmodligen detta)

Jag vet att jag oxå tyckte det var lite jobbigt att berätta för familjen båda gångerna jag blev gravid. Varför vet jag inte riktigt... Och jag och min man var knäpptysta om det tills de tre första månaderna hade gått.

Hon berättar när hon är mogen för det.
Eller så frågar du henne bara!
 
Sv: Varför berättar hon inte?

Jag kan svara för min del. Berättade för min mamma och bad henne berätta för de andra i familjen. Min mormor blev väldigt grinig och låtsades som ingenting för hon tyckte att jag kunde berätta själv.
Anledningen till att jag inte orkade berätta var för att jag var rädd för dumma kommentarer som "hur ska du klara det" osv. Sån är min familj. Alla beslut jag tar ska ifrågasättas och dumförklaras. Kanske hon är rädd för att få kommentarer hon inte orkar höra?
 
Sv: Varför berättar hon inte?

Men är det hennes barn som berättat vidare så kanske hon bara vill hålla det "inom familjen" ett tag (alltså man och barn).

Fast det är ju ingen större mening för en annan att spekulera i varför (då jag inte känner varken dig eller henne) utan jag kan bara beklaga att du är ledsen som inte får veta.
Själv hoppas jag och tror jag får veta att jag ska bli moster rätt tidigt, det beror kanske vad man har för relation som syskon, jag vet ju att jag och mina systrar är närmre varandra än mot föräldrar och vänner -och skulle jag berätta för någon först så vore det (förutom sambon) för mina systrar.
 
Sv: Varför berättar hon inte?

Men är det hennes barn som berättat vidare så kanske hon bara vill hålla det "inom familjen" ett tag (alltså man och barn).


Precis, det kan ju vara så att ett barn i familjen velat dela hemligheten med bästisen, men bästisen inte förstått att inte berätta för någon annan kompis eller för sin mamma.

Tror det är lite spännande för ett barn att få ett syskon och då kanske det slinker ut till "fel" person.

Prata med syrran om det :) Säg att du hört och att du hoppas det ska gå bra :)
 
Sv: Varför berättar hon inte?

Din syster tror antagligen att du vet det redan...Mina systrar brukar inte berätta saker för mig för de vet att TT= mamma redan skvallrat!
 
Sv: Varför berättar hon inte?

KL
Tack för alla svar som har givit mig lite mer insikt i hur det kan vara att vänta barn!

Var till syrran för några dagar sedan och då tog hon upp det, hon hade givit oss en liten fin hint om att det bli fler att fira i april, jag och sambon uppfattade inte det utan trodde hon menade sin sambo.

Hon har 6 barn sedan tidigare så det finns säkert dom som tycker att hon inte ska ha fler (apropå rädd att någon hasplar ur sig något otrevligt) Jag tycker det ska bli jätte skoj!!! hennes minsta är 12 år så det blir en sladdis:banana:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 320
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 568
Senast: LiviaFilippa
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 953
Senast: mars
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 192

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp