Varför är alla babykläder rosa eller blå?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varför är alla babykläder rosa eller blå?

Jisses vad söt. Men det blir dyrt att åka till barkarby...
Men jag måste kolla lite mer på kedjorna vad som finns, jag blir ju riktigt sugen på att handla. :)
 
Sv: Varför är alla babykläder rosa eller blå?

Jag har ingen småtting längre, men jag har satt i system, nästan, att köpa röda bebiskläder när jag ska ge presenter till nyfödda och liknande. Alltså RÖDA, inte rosa, och då till båda könen.
 
Sv: Varför är alla babykläder rosa eller blå?

Silverkedjan skrev:
Och allvarligt, 250 spänn för en pytteliten body som barnet växer ur på två månader :crazy:

Man skaffar en tant som gillar att köpa presenter;)

Som barnlös har jag köpt dyra märkeskläder till barn i min omgivning bara för att det är så kul att ge nåt fint. Är det inte till egna ungar köper man ju sällan.

En sån där body hade jag lätt kunnat köpa till nån kompisbebis baraför att idén är så bra.
 
Sv: Varför är alla babykläder rosa eller blå?

Ja, såna vill jag också köpa nästa gång någon kompis klämmer ur sig en bebis. Var hittar man dem?
 
Sv: Varför är alla babykläder rosa eller blå?

Silverkedjan skrev:
Coola länkar mino - men PRISERNA ? :eek: :eek: :eek:

Jag tycker jag handlar på smärtgränsen när jag köper ngt enstaka plagg för upp emot 100 kr ibland :crazy:
Håller med!
 
Sv: Varför är alla babykläder rosa eller blå?

mandalaki skrev:
Ni är för stora för bodies:p. :rofl:

.

Nähä ! (bara just dom som fånigt nog bara fanns för 6-mån)

Jag skulle vara jättesöt i en tröja också, tex en sån hääär:
303052-110116.jpg



...och den här finns både i min och brorsans storlek...
%7B9980b9ab-2cf1-43cb-94e4-ad95f65855ed%7D.jpg


;) /Eskilino
 
Sv: Varför är alla babykläder rosa eller blå?

Garpen skrev:
Nu har jag inga barn själv, men har ändå haft anledning att besöka barnklädesavdelningar och nog tycker jag det finns annat, om än inte lika mycket. Vitt, grönt, gult, rött... Sedan är det ju inget som hindrar att man köper ett par mörkblå byxor med en bil på till en tjej...? Funkar ju på båda könen.

Avdelningarna är till och med uppdelade för att styra in i könsrollsmönster. De flesta tänker inte ens på det, tror jag.
Dessutom har klädföretagen börjat märka sina kläder med "boy" resp. "girl" för att man inte ska ta fel.
 
Sv: Varför är alla babykläder rosa eller blå?

Silverkedjan skrev:
Coola länkar mino - men PRISERNA ? :eek: :eek: :eek:

Jag tycker jag handlar på smärtgränsen när jag köper ngt enstaka plagg för upp emot 100 kr ibland :crazy:
Äsch du får köpa när de har rea! Och passa på att gå till affärerna (matador kids, haven, uni barn, birka baby) när du ändå är i sthlm, de har nästan alltid utförsäljning på ett eller annat märke. IdaT (danskt) har ofta rea, därifrån har jag beställt, gå in under Tillbudskassen. En sån här fin röd tröja till Eskil kanske??
http://shop.idat.dk/product.asp?product=928&sub=0&page=4

(Vad kan man göra annat än surfa när man är sjukskriven och gravid? :o :) )
 
Sv: Varför är alla babykläder rosa eller blå?

Alltså den med krokodilen är ju drömfin.... Men SJUhundra per unge:eek: :eek:

När jag tänker efter borde alla barn få ärva kläder och inget barn borde få kläder för över 100 spänn styck!:angel:

Denna var också underbar, 679 spänn men tyvärr fanns den inte i vuxenstorlek:angel:
{16f7a10e-f67a-4212-863f-615146af24b8}.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp