Värden för bra hösilage?

C

cafu

Hej!

Jag ska för första gången köpa grovfoder (tänkte hösilage) till mina hästar (1 nsv unghäst och 1 gammal kallblodstravare) detta år (fanns på gården där jag hade dem förut).

Finns det riktlinjer på vad som kännetecknar ett bra hösilage? Olika värden på näringsinnehåll, torrsubstans m.m.?

Sv: Värden för bra hösilage?

Och vad ska man ställa för frågor om fodret, som inte analysen ger svar på, när man ringer runt och kollar för att hitta ett foder som är bra?

cafu skrev:
Hej!

Jag ska för första gången köpa grovfoder (tänkte hösilage) till mina hästar (1 nsv unghäst och 1 gammal kallblodstravare) detta år (fanns på gården där jag hade dem förut).

Finns det riktlinjer på vad som kännetecknar ett bra hösilage? Olika värden på näringsinnehåll, torrsubstans m.m.?

Liknande trådar

Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
587
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 935
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 107
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 264
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar