V

velpelle

Hur mycket tror ni man skulle kunna få för denna häst?
Kallblodstravare, 10år
Tävlar msv ,Ponnyklass
Kan gå RIKTIGT långt med bra kusk. Rör sig bra.Snygg, fin att rida.
Lättkörd och välkörd.

Sv: Värde?

Tycker detta är ganska olämpligt att diskutera.
Man vet ju inget om hästen förutom det ovan nämda.
Snygg? Fin att rida?
Alla tycker inte helller hästen är värd lika mycket. Ägaren tycker säkert en sak o ev köpare en annan. Var o en har ju sin smak.

/Lisa

Det beror ju på... Om hästen är fin att rida, hur är den då? Vilken tävlingsklass nivå ligger den på? Hur hög är den? Gått på trav? Hur mycket? kön? msv klass körning, hur har det gått då? Men rasen brukar ju ligga mellan 10000-30000 kr så jag skulle väl säga 20000-30000 kr för den. Beror ju vad folk är villiga att betala. Rasen ger väl överlag inte speciellt stora pengar som rid/körhäst. Tror att folk som lägger ut mer pengar köper ett halvblod istället. Fast som ponny kan det vara anorlunda... De flesta som köper kbltravare omskolar den själv och därför ger det kanske ändå inte så mycket mer om den är välutbildad.

Kallblodstravare är ju ingen stor efter frågan på så jag skulle bara ge runt 8000 kr. //bonny.

Nä men titta vem som har hittat hit igen.:smirk:

Det märks ju tydligt att du inte har koll på priser, har du kollat vad kbl-travare säljs för...??...mellan 10-20.000...vilket ju tyder på att den nog är en viss efterfrågan trots allt ;)

Liknande trådar

Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
380
Senast: Nepenthe
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
648
Senast: Hajfisk
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 578
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 142
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka