B
BeastieBabe
Sv: värde av slakthäst
ja, det vore juh roligt med många hästar men det är ekonomin som tryter i slutändan..
ja, det vore juh roligt med många hästar men det är ekonomin som tryter i slutändan..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
prince77 skrev:det enda du var intresserad av var om det var en frisk häst jag slaktade, inte att du ville påpeka att det kanske inte var något värde i hästen för att den var behandlad med medikament
peter_lundin skrev:Vet du överhuvudtaget vilka vanliga preparat förutom butta det är livstids karens på??
PL
Boj skrev:Men det fanns ingen som helst orsak av dig att avkräva ett svar, orsaken till avlivningen får stå helt och hållet upp till var och oavsett om hästen är behandlad med något eller inte. Den upplysningen hade ändå kommit idager när avlivning är ett faktum, sådant brukar de fråga om.
Visst är det många som inte varit med om det. Som det har gått smärtfritt för utan att hästen har blivit rädd. Men betydligt fler har det gått illa för än vad som skrivs här på forumet . Det jag mener är att det är ju inte många som är här på forumet. Det är ju bara en bråkdel i jämförelse med hästägare i Sverige. Förstår du mig?Ja men du måste ju förstå att det är många som inte varit med om det eller hur?
Men det är ju just rädsla vi har pratat om här. Då vill folk veta vad dom ska blir rädda av. Då har tex olgaklara skrivit blod tex. Det spelar ingen roll vad dom blir rädda av. Det är ju rädslan som vi vill undvika när vi vill slakta hemma. Likt förbannat så hände det en väldigt otäck olycka där. Som säkert hade kunnat undvikas om man hade slaktat hemma.Ja men det enda jag påpekat i den här tråden har handlat om blod och det är det jag har reagerat på. Att en häst kan bli rädd är väl inte konstigt?
Och betydligt fler än vad som skrivs om på forumet har det gått utmärkt för. Förstår du mig?gejsa skrev:Men betydligt fler har det gått illa för än vad som skrivs här på forumet . Det jag mener är att det är ju inte många som är här på forumet. Det är ju bara en bråkdel i jämförelse med hästägare i Sverige. Förstår du mig?
Det enda Jag har diskuterat är huruvida de blir rädda för blod eller inte, inga andra rädslofaktorer. Det spelar väl visst roll vad de blir rädda av? Ni påstår att de blir rädda för blod medan vi andra påstår att de inte blir det (generellt sett).Men det är ju just rädsla vi har pratat om här. Då vill folk veta vad dom ska blir rädda av. Då har tex olgaklara skrivit blod tex. Det spelar ingen roll vad dom blir rädda av. Det är ju rädslan som vi vill undvika när vi vill slakta hemma. Likt förbannat så hände det en väldigt otäck olycka där. Som säkert hade kunnat undvikas om man hade slaktat hemma.
Nu är du ju löjlig! Sitta och förvränga orden fram och tillbaka hela tiden. Vi menar ju samma eg.Och betydligt fler än vad som skrivs om på forumet har det gått utmärkt för. Förstår du mig?
Och vi har pratat om att vi inte vill slakta i slakthus pga av att hästen kan bli rädd och det vill vi inte att hästen ska vara den sista stunden på jorden. Tänk vad konstig det kan bli!Det enda Jag har diskuterat är huruvida de blir rädda för blod eller inte, inga andra rädslofaktorer.
Nej, jag tycker faktist inte det. Jag bryr mig inte om hästen blir rädd för blod eller en ko eller en gris eller något ljud. Jag vill inte att min häst ska känna något obehag överhuvudtaget.när den ska dö. Jag vill inte ens att den ska förstå att den snart ska dö. Förstår du?Det spelar väl visst roll vad de blir rädda av?
Ni påstår att de blir rädda för blod medan vi andra påstår att de inte blir det (generellt sett).
Men suck. Det enda Jag har kommenterat är huruvida de reagerar på blod eller inte, att de blir rädda av saker är ju helt självklart. Därför är diskussionen om blod relevant för mig eftersom jag inte håller med om det föregående har skrivit.Nej, jag tycker faktist inte det. Jag bryr mig inte om hästen blir rädd för blod eller en ko eller en gris eller något ljud. Jag vill inte att min häst ska känna något obehag överhuvudtaget.när den ska dö. Jag vill inte ens att den ska förstå att den snart ska dö. Förstår du?
Nej, inte för mig, eftersom vi disskuterar huruvida de blir/inte blir rädda för blod. Då är det väl väldigt relevant att diskutera just blod, inte sant?Tjafsa om hästen blir rädd för blod eller inte det är ju ovidkommande i sammanhanget. Det som var det viktiga i kråksången var rädslan.