A

artchie_1997

Är inte riktigt säker på om den ska ligga här men jag antar det.
För ca 2 månader sen började en tjej i 22 års åldern rida min häst då jag blev sparkad av en annan häst när jag var ute och red med hästen. Vilket resulterade i en spricka och jag har gått med gips i 6 veckor. Under denna tiden har alltså denna tjejen ridit min häst. Hon är jätteduktig men tyvärr var hon tvungen att avliva sin egen häst. Hon hade med sig en egen sadel hon använde till min häst och som låg super! Riktig super. Nu ska hon sälja den och jag är lite sugen :d. Fast jag inte direkt gillar dressyr sadlar i vanliga fall.
Det är en ****** Cair sadel. Inte säker på vad den heter. Men det är en luftsadel som man kan byta bomvidden på, det var något med järnen... :confused:
Det är en riktig dressyrsadel med en slags mockasits. Någon som fattar vad jag svamlar om? :smirk:
Nypriset var 11.000 :- och den är i jättefint skick. Så tror ni att hon ska ha 8-9000 :- för den? hon ska kolla den hos en sadelmakare först så att den är hel och hon kan få den värderad. Puh.

Ha det bra!

Det är väl en slags syntetsadel? Det beror ju lite på hur gammal sadeln är, men jag skulle nog inte betala så mkt som 9000 kr för den.

Det kan ju vara en Bates också, wintec-varianten fast i läder. Kan tyvärr inte vad nypriset på en sådan är...

Nypriset på en hoppsadel (om det är en Bates och inte en wintec) är iu dagsläget runt 12,000:-

Vet ej på dressyrsadlar

Liknande trådar

Ridning Jag har hamnat i en otroligt jobbigt sits och vet inte vad jag ska göra. Jag är en ganska erfaren ryttare (dock hobbynivå) som ridit...
2
Svar
34
· Visningar
7 614
Senast: akleja
·
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de...
2
Svar
35
· Visningar
6 195
Senast: Lavinia
·
Utrustning Ja försöker hitta en hopp och dressyrsadel till min häst då den han hade med sin när han kom inte alls ligger bra, till och med så illa...
Svar
6
· Visningar
2 138
Senast: Leansman
·
Utrustning Nu behöver jag lite hjälp av kunniga människor! Köpte denna sadel förra veckan till foderhästen som jag nyligt skaffat. Hur fäster...
Svar
9
· Visningar
1 337

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Tillbaka