Våran hund har lämnat oss.

annie_cool

Trådstartare
Idag har det som inte fick hända våran älskade hund har lämnat oss hans finns inte längre han dog alldeles för tidigt blev bara 9 år ingen ålder.Han hade fått blodcancer det gick inte att göra nått år det cancern hade spridit sig så det gick inte att göra nått.Allt detta är sant . Fick just reda på det är lite i chocktillstånd.-

Skriv gärna nått nått som piggar upp.

Beklagar verkligen din förlust!
Det är flera fina Bukehundar som sprungit över regnbågsbron på kort tid. Hoppas de leker och har skitkul ihop där på andra sidan :heart

Beklagar sorgen, det är jobbigt när det går snabbt men på sätt och vis är det även en tröst att han inte behövt vara sjuk en längre tid utan kan ha mått bra fram tills ni började upptäcka att allt inte var som det skulle.

Ni har haft förhoppningsvis nio fina år tillsammans och skänkt varandra många stunder av glädje och kärlek. Sorgen behöver tid och det är ett stort tomrum efter en älskad, men en dag så kan du tänka på honom och minnas det som var bra utan att gråta. :heart

Så fruktansvärt tråkigt. Jag beklagar verkligen. Jag fick låta min 4-åriga hane somna in i tisdags.

Beklagar verkligen! Det är snart två veckor sedan vår äldsta hund fick somna in.

CJzpbn7UYAAGnjI.jpg

Jag lät min hund somna in för 10 dagar sedan. Han blev också bara 9år. Det var mitt livs svåraste beslut att ta men det kändes ändå rätt. Han fick fuktexem på sin svans. Exemet läkte fint, men han skavde upp ett sår på svanstippen med kanten på tratten, där han inte hade exem, under läkningstiden. Tippens vävnad dog trots antibiotika och ungefär halva svansen skulle behöva amputeras. Då hade han redan gått igenom nästan tre veckor med smärta, tratt, stress och många veterinärbesök. Han var oerhört lättstressad, hade mycket rädslor och mentala problem som inte blev bättre trots träning. Sammanlagt så kände jag att han inte förtjänade att gå igenom en amputation. Veterinären tyckte detsamma.

De första dagarna grät jag nästan konstant. Nu kommer tårarna en eller två gånger om dagen. Det är oerhört tomt. Dagens rutiner är inte vad de varit och att ta promenader känns meningslöst.

Den här texten ger mig lite tröst.

Regnbågsbron

Det finns en bro, Regnbågsbron, som förbinder Himlen och Jorden.

När ett husdjur dör, kommer det till en plats bortom Regnbågsbron. Där finns kullar och dalar med mjukt gräs, där våra älskade vänner leker tillsammans
hela dagarna. Där finns vattendrag med friskt vatten, massor av mat och solsken som håller dem varma. De gamla och sjuka djuren blir unga och friska
igen, precis som vi minns dem i våra drömmar.

Djuren är glada och lyckliga, men de saknar någon som betydde mycket för dem, någon som blivit lämnad kvar.

Varje dag springer de och leker, tills den dagen kommer, då en av dem stannar upp, och tittar bort i fjärran. Blicken skärps, öronen spetsas och plötsligt
flyger han iväg över det gröna gräset. Hans ben bär honom fortare och fortare tills han återförenas med den han älskar. Ni möts i en omfamning som
varar för evigt. Ditt ansikte blir kysst om och om igen, dina händer smeker hans huvud som så många gånger förut och du tittar än en gång in i ögonen på
ditt trogna husdjur som så länge saknats i ditt liv, men aldrig i ditt hjärta.

Sedan korsar ni Regnbågsbron tillsammans för att aldrig mer skiljas...

Beklagar sorgen TS. Det är grymt när det går så fort. Då får det lov att göra ont.
Men, som någon skrev tidigare, när den värsta sorgen har lagt sig, så kommer du att kunna se tillbaka på de nio härliga år ni fick tillsammans.

@Honungshumlan Vilken fin text om Regnbågsbron.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 241
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
664
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
827
Senast: animalasia
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 431
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025