Våra vallhundar!

Sv: Våra vallhundar!

Nee?? Haha och alla tror min är en sheltie.. eller ja när han var mindre i alla fall.. ingen visste typ vad en isländsk fårhund var. Även veterinären trodde han var en sheltie. Jo men dom är lite lik.. iaf som valp :)

Min trodde veterinären var en blandras :mad:

Trodde hunden att veterinären var en blandras? Jobbigt :D
*sorry, kunde inte låta bli*

41742a48-eb7d-49dd-ac16-5ecbf4fd45894.jpg

Jag tror att jag just dog lite! :love: :love:
Min dröm är en aussie-tik som ska vara red merle och ha blåa ögon :D.

Hehe, låter som om de är lika till sättet, västgötar och islänningar! Min hane Arn hade också säkert lierat sig med grisarna och provat jordkäkning ...:d De blir gärna vänner med allt och alla, men hästarna vill de gärna valla, fast det får de inte!

Ras: Korthårig Collie
Namn: Legendens Stands With A Fist
Född: 23/5-09
Ursprung: Sverige

Användning: Följeslagare, lydnad, spår, ridsällskap.

SiriLus är ett av det bästa som har hänt mig! Hon är min följeslagare i alla lägen. Jättekul att träna lydnad med och hon älskar att spåra. Hon hänger med mig till stallet varje dag. Är lös där bland katter och väldigt frigående höns. Hänger med mig ut när jag rider och tömkör. Hon älskar sina människor men är inte intresserad av folk hon inte känner. Otroligt lättlärd och positiv till arbete. När hon blir glad stryker hon sig emot en som en katt. Hon är tyvärr inte jättegosig men man kan inte få allt.
Lusen är helt enkelt allt jag kunde önska mig, när jag varit den ständiga hundpromeneraren hela mitt liv.

ooops, sorry för många bilder :D

Min Leon, en Berger des Pyrénées à face rase.
large-DSC_04002.JPG

large-DSC_0492.JPG

large-DSC_04142.JPG

large-DSC_0302.JPG

large-DSC_04712.JPG

Fotograf är Gnist, bilderna tagna på Buketräffen i Skorphed.

Snälla någon..berätta hur jag får in bilder på det här forumet. Jag hajar verkligen inte hur man gör:confused:

Min trodde veterinären var en blandras :mad:

Haha det finns dom som har trott att min Elmo är det också :P Men icke renare kan man inte bli. Det är en ras som faktiskt inte är sönderavlad då de har som regel att inte avla för mycket på en o samma hund. Så inavelsprocenten var myyyyycket liten.

Snälla någon..berätta hur jag får in bilder på det här forumet. Jag hajar verkligen inte hur man gör:confused:

Det är superenkelt. Ja ska försöka kortfatta.

1. Bilden/bilderna måste ligga på en internetsida annars går det inte, har du pixbox, en hemsida kanske facebook..?

2. Högerklicka på den bild du vill ha

3. Tryck på egenskaper

4. Markera adressen (URL) kopiera detta.

5. Är du nu inne på buke och ska skriva ett inlägg så tryck på den gula rutan med ett berg och en sol bara här ovanför. I den rutan klistrar du in denna URL adressen.

6. Klart.

Är det så att det finns ett ? i slutet av denna adress så ta inte med det, kopiera allt utom (?) på slutet av adressen, annars kommer bilden inte att synas. Men det är inte alltid det finns ett (?) på bildadressen heller. Om det är ett (?) mitt i adressen gör det inget.

Förstod du :)?

Finns ett annat sett men det här får duga.

KL

Då får ju jag ta och lägga in ett kort på min lilla vallhund också, en liten tossig aussie som heter Lyxa :D

Lyxa_7.jpg

På detta kort är hon 16 veckor, men fyllde 5 månader förra tisdagen.

Lyxa ska bli min nya tävlingskompis, och vi håller på och lägger grunderna i lydnad, vallning, agility och bruks. Har planer och förhoppningar på att tävla i alla dessa dicipliner.

En störtskön, cool tjej med hög arbetsvilja och en välmonterad av-och påknapp. Älskar ALLA människor och tycker livet i allmänhet är superkul :love:.

KL

Här är farbror Sirius

Bearded collie, född 1 April 2003

Bästa vän, inofficiell vårdhund och motionskompis.

27311123.jpg

27281854.jpg

Med lite mer hår :angel:
20846979.jpg

Senast ändrad:

KL

Då får ju jag ta och lägga in ett kort på min lilla vallhund också, en liten tossig aussie som heter Lyxa :D

Lyxa_7.jpg

På detta kort är hon 16 veckor, men fyllde 5 månader förra tisdagen.

Lyxa ska bli min nya tävlingskompis, och vi håller på och lägger grunderna i lydnad, vallning, agility och bruks. Har planer och förhoppningar på att tävla i alla dessa dicipliner.

En störtskön, cool tjej med hög arbetsvilja och en välmonterad av-och påknapp. Älskar ALLA människor och tycker livet i allmänhet är superkul :love:.

Så himla söt. Vad många som skaffat aussie. Ibland undrar jag om ja skaffat fel ras. Jag vågade inte skaffa en Aussie eller Bc för de kräver lite mer än min islänning.
Det som är tråkigt med min plutt är att han inte är förtjust i andra hundar, sist kunde vi inte ställa ut honom :( Han skällde ut dom totalt.. Men han har ju kommit in i könsmognaden så..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Starlink
  • Sytråden del 4
  • Facebook har låst kontot

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka