Vara med och hoppa?

J

Johanna_s

Nu är det så att jag har köpt en häst haft han under sommaren men red inte han så mkt då han var väldigt smal och ville få upp honom i hull då han är ett fullblod är det lite kämpigt:P
Jag har tränat ett par gånger med han och han älskar verkligen att hoppa.
Men jag tänkte att jag ska iväg på en clearound med honom den här månaden och tänkte bara hoppa 80-90 då han inte har vart iväg på sånt med hoppning.
Men blir det för mkt för han då med att hoppa 2 gånger?
Kanske en dum fråga haha, men vill ju inte att han ska bli - öhh vad håller vi på med 2 gånger?!!

Men han älskar verkligen att hoppa och gör det mer än gärna

Sv: Vara med och hoppa?

det beror ju helt på hästen, om den orkar eller ej. hur den är i huvudet osv. känner inte hästen så det är svårt att svara på om den kommer att klara det. hör med din tränare!

Åker jag iväg och tränar på olika ställen så sköter han sig utmärkt och är inte rädd för sakerpå hinder.
Tänkte bara om det blir för mkt att hoppa 2 gånger då det är hans första gång?

Klart du kan hoppa två klasser, 80/90 är inte högt för en häst så det klarar han lätt :D Och jag tycker det är bättre att hoppa två, för om det går dåligt på den första brukar det alltid gå bättre på den andra rundan :) lycka till!

Klart du kan hoppa två klasser, 80/90 är inte högt för en häst så det klarar han lätt :D Och jag tycker det är bättre att hoppa två, för om det går dåligt på den första brukar det alltid gå bättre på den andra rundan :) lycka till!

Hehe okej då gör jag som du tycker:)

Jag tror lätt att han klarar 2 klasser, ifall han inte är i jätte dålig kondition :confused: :D

Ja nej nej det är han inte..kondition har han

...eller så hoppar du en, om det går bra räcker det men om det går dåligt tar du en runda till! Onödigt för en omusklad häst att anstränga sig för mycket. Speciellt om den ev. blir upstressad på tävling...

Lycka till!

Diana

klart att man ska hoppa 2 klasser, det är ingenting, alla hästar kalrar nästan det, visst om den är helt undernärd osv, då borde man bara ta 1 klass, men eftersom att han har kondis men inga muskler och tunn så klarar han det utmärt :) och eftersom att det är så låga klasser... ;)

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
441
Senast: Pegasus63
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 120
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 478
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
823
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka