Var tvungen

Sv: Var tvungen

Min reaktion blev : Fortsätter man verkligen att bara köra iväg direkt efter utan att kolla upp hästen ordentligt om den skadat sig :crazy:.

Min reaktion blev : Fortsätter man verkligen att bara köra iväg direkt efter utan att kolla upp hästen ordentligt om den skadat sig :crazy:.

Nu vet jag inte vad som gjorde att den hamnade hängande sådär, men han befinner sig ju på banan och det bästa är väl att få hästen av banan fortast möjliga och det lättaste sättet är väl att köra den av banan om den inte hoppar på 3 ben.

Nu verkar ju hästen klarat sig utan blessyrer eftersom de startade i loppet :)

Själv skulle jag vara väldigt orolig för vagnen/selen och ha bytt vagn innan loppet:crazy:

Tycker kusken gjorde det enda ratta som hoppade upp i vagnen igen.
Skulle verkligen undvika att leda en hast pa banan om det inte ar absolut nodvandigt, hellre da att sitta bakom tills man tagit sig av. Lattaste sattet att se om hasten ar halt eller ej ar val ocksa att se den rora sig? Men som sagt tagit en ordentlig koll pa vagnen innan man kor lopp med den. Det ar inte alltid det syns for blotta ogat!

Liknande trådar

Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
324
Senast: MJLee
·
Dressyr Någon som tittat i veckan? Hittat några favoriter? För erkänna att jag inte alls tittat särskilt mycket för det är så många Namn i...
Svar
9
· Visningar
1 207
Senast: Fiorano
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
421
Senast: Pegasus63
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
959
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka