Var tjugonde minut blir det mörkt

(Skånska Dagbladet)
Var tjugonde minut släcks ljuset i ridskolans nya stall. Nu slår föräldrar larm och tycker det är en säkerhetsrisk men kommunen tillbakavisar kritiken. - Att ha alla de stora lysrören tända hela tiden, även när det inte behövs, skulle kosta mycket pengar. Därför är allt...

Läs mer...

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Var tjugonde minut blir det mörkt

Vilka jäkla puckon. :angel:

Är ju säkert billigt och bra att tända lysena X antal gånger om dagen.
Nu vet jag ju inte hur mörkt det blir, men det är ju ändå en säkerhetsrisk att det släcks när man är där inne. En mindre rutinerad människa som är inne hos en häst kanske reagerar på ett "dumt" sätt, skrämmer hästen och får sig en spark.

Jag undrar samma sak som en i artikeln; tar kommunen på sig ansvaret om ngt händer?

Sv: Var tjugonde minut blir det mörkt

Varför inte sätta in närvaro- och rörelsedetektorer. Då får man ett fungerade styrning av ljuset. Bara löjligt att montera in trapprelä i ett stall.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 828
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Var tjugonde minut släcks belysningen i det nya stallet hos Burlövs Ryttarförening. Därefter måste någon gå och tända igen...
Svar
7
· Visningar
1 458
Senast: Trix
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama