Vår son Hundmördaren!!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vår son Hundmördaren!!!!

_breeze_ skrev:
Det värsta jag vet är när barn drar och slår hundar. Om din son GJORDE det trots allt så tycker jag att han ska få känna på sin egen medicin.
Roligt att ha ett barn som vill döda hundar. Sorgligt.

Men väx upp, så kanske du kan både läsa OCH förstå vad folk skriver.....:smirk:
 
Sv: Vår son Hundmördaren!!!!

Men jag fattade att han bara sa så, men det är ju inte så kul att ha ett barn som tycker det är roligt när folk tror att man har dödat en hund? Eller?
 
Sv: Vår son Hundmördaren!!!!

Jag tror att du ska vänta med att läsa på barnforumet till du är gammal nog att förstå vad det står.
Ingenstans står det att han tycker det är roligt att att han mördat en hund - det var jag o hundägaren som tyckte det och några till som läst tråden och förstod.
Han har fantasi och är i en viss ålder...andra barn i den här åldern springer omkring och säger att dom skjutit sin morfar eller att någon slår dom... dom har inget färdigt begrepp om döden eller våld - det handlar om utveckling.
 
Sv: Vår son Hundmördaren!!!!

:rofl: Vilken fantasi ditt och flera andras barn har!

Jag brukade rymma in till grannen när jag var liten. Med darrande underläpp så sa jag att jag minsann inte hade fått någon middag hemma. Grannen ringde in till mamma, som höll på att diska undan efter middagen, och frågade om det var ok att deras utmärglade barn fick lite middag! :angel: Men inte hjälpte det, jag var mager som en sticka som liten, trots att jag åt dubbla middagar vissa dagar.:D

/Timsetim
 
Sv: Vår son Hundmördaren!!!!

_breeze_ skrev:
Det värsta jag vet är när barn drar och slår hundar. Om din son GJORDE det trots allt så tycker jag att han ska få känna på sin egen medicin.
Roligt att ha ett barn som vill döda hundar. Sorgligt.

Jag tror att alla någon gång har hittat på saker när de var små. Fråga dina föräldrar om vad du sa i den åldern. Du kanske får dig några rejäla skratt!! Det farliga tycker jag är att det finns de som tar dessa barn på allvar och gör en stor sak av det. Kan bara tänka mig vilka missförstånd det kan bli på tex dagis när var och varannat barn har blivit slagen eller har sett pappas snopp osv. Nej, det kräver att man är lyhörd för sådant som är sanning och det som är påhittat.

/Timsetim
 
Sv: Vår son Hundmördaren!!!!

Haha, jag berättade och höll envist fast vid att mina föräldrar var alkoholister och drack varje dag. Dagis fick ha möte med mamam och pappa - som blev jättegenerade förstås. De har max tagit en öl till maten på fredagar, liksom... :rofl:
 
Sv: Vår son Hundmördaren!!!!

*kl*

En bekant var på systembolaget med sin dotter. Han skulle köpa en flaska vin till helgmiddagen. När han stod i kassan ställer dig ungen mitt på golvet och gråter hjärtskärande "åhhhh... pappa jag tycker inte ooooom när du dricker!!!!" :cry: :cry: Systembolaget var rätt fullpackat och allas blickar riktades mot det gråtande barnet :angel:

Kan tilläggas att barnet älskade att spela teater, hitta på och liknande. Hennes föräldrar hade ett väldigt sunt förhållande till alkohol.. typ ett glas vin till middagen max..
Situationen blev dock rätt pinsam :o :p

Nirak
 
Sv: Vår son Hundmördaren!!!!

Timsetim skrev:
Jag tror att alla någon gång har hittat på saker när de var små. Fråga dina föräldrar om vad du sa i den åldern. Du kanske får dig några rejäla skratt!! Det farliga tycker jag är att det finns de som tar dessa barn på allvar och gör en stor sak av det. Kan bara tänka mig vilka missförstånd det kan bli på tex dagis när var och varannat barn har blivit slagen eller har sett pappas snopp osv. Nej, det kräver att man är lyhörd för sådant som är sanning och det som är påhittat.

/Timsetim

Kan nämna ett exempel från när jag var "liten". När man upptäckt lögnen, dvs att man kan säga saker som inte stämmer, då bara "måste" man ju prova om det verkligen fungerar. Jag sa därför till min dagmamma att jag bodde i bagageluckan till vår bil som stod ute i garaget. Dagmamman förstod väl att jag inte höll mig till sanningen när jag la till att jag bara fick dricka bensin och äta sågspån :angel:.
 
Sv: Vår son Hundmördaren!!!!

Min syrra kunde också ljuga folk rätt upp i ansiktet!!! En gång när vi var på väg till affären så möte vi en äldre dam: nä, Gud vilka söta tvillingar (kan nämnas att det är 15mån mellan mig och syrran), mamma orkar iaf inte rätta tanten utan nickar och förklarar att vi ska handla middag för pappa kommer hem ikväll (har varit bortrest med jobbet) så vi ska festa till det lite... :) Damen böjer sig ner till oss barn och säger: Vad roligt det ska bli när pappa kommer hem? äta god mat osv (kommer ej ihåg exakta ord eftersom jag bara fått berättat för mig). Min syster, då ca 3-4, suckar djupt och kläcker ur sig: Jag har ingen pappa, MEN det kommer hem en äcklig gubbe i bland, och då...:devil: Damen rester på sig tittar på mamma med en riktigt nedvärderande blick och säger: Ja, dagens mammor hmf. och går därifrån. Tydligen så har jag bara stått där gapandes och stirrat på syrran utan att fatta ngnting. :D
 
Sv: Vår son Hundmördaren!!!!

*kl*

Ytterligare en grej som jag fått berättat för mig: När jag och ett dagbarn hos oss var 4-5 år så kom vi in till mamma i köket och sa att "det var en gubbe som ville att vi skulle åka med honom i bilen". Mamma som lärt oss om "farliga gubbar" blev ju glad att vi inte gjort det och gick direkt ut med oss för att få se vem det var. Det visade sig vara grannen som frågat om vi ville åka med i bilen när han körde in den i sitt garage! :D
 
Sv: Vår son Hundmördaren!!!!

*KL*

När jag var en 5-6 år så tyckte jag en kille i 6:an verkade jätteläskig,han bodde dessutom granne med oss.
En dag råkade jag knalla in med munnen först i en brevlåda (klantig redan då)
När jag gråtande kom hem blodig runt mun så skyllde jag på att denna killen skulle hoppat på och slagit mig,vet inte varför jag sa så.
Pappa ringde ursinnig till hans föräldrar och vi fick sitta på skolan och prata om det,jag bara grät & skämdes men fick hålla fast vid min historia endå....

Skäms som en hund än idag att jag sa så,fast det snart är 20 år sedan...:o

Alla lögner är inte roliga....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
748
Senast: igbest
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 761
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 625
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Skulle behöva lite tips… Runt år 2000-2001 kanske så blev jag sparkad i ländryggen i en fotbollsmatch, oprovocerat. Jag ramlade framåt...
2
Svar
22
· Visningar
2 343
Senast: illusion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Senast tagna bilden XV
  • Utställnings frågor

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp