Vår son Hundmördaren!!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Luff

Trådstartare
Dagmamman har fått avliva sin överåriga hund då hennes ben inte höll längre (hon har haltat i de 4 år jag sett henne).

Vår 5 åring förklarade då att han dödat hunden....
-Nädå sa vi - hon hade ont i benet och avlivades...
Lillebror -JA just det, jag sparkade henne på benet så hon dog.
-Nej det gjorde du inte.
-JO DET GJORDE JAG!!!!!!

Vi gav upp.....
 
Sv: Vår son Hundmördaren!!!!

Jag kanske ska klargöra att han inte har sparkat hunden - han ljuger just nu ihop de mest konstiga saker om det mesta.
 
Sv: Vår son Hundmördaren!!!!

låter lite som ett rop på uppmärksamhet?

att säga att han gjort något som givetvis gör mamma upprörd, han kanske tror att han blir mer uppmärksammad då?

så att inte prata om hunden och uppmärksamma honom lite mer (lite mer än normalt) får honom på andra tankar?
 
Sv: Vår son Hundmördaren!!!!

Oh nej
Missförstå inte - det är inget problem, jag blev inte upprörd, både jag och dagmamman frustade av återhållet skratt.
Han har en mycket stor fantasi och har haft problem med att prata ordentligt. Nu när det lossat hittar han på allt möjligt bara för nöjet att uttrycka sig...
Och ofta blir det kul när han korsar det med sin fruktansvärda envishet - man får inte säga emot den här gossen.
 
Sv: Vår son Hundmördaren!!!!

aha, okai.. det var lite svårt att utläsa det ur de första inläggen..

men isf, bara att ignorera.. han kommer att glömma bort hunden snart.. :D

det är kul med barn som har fantasi iallafall.. du får lära honom att skriva eller ge honom en bandspelare så att han kan spela in historier :)
 
Sv: Vår son Hundmördaren!!!!

Luff skrev:
Dagmamman har fått avliva sin överåriga hund då hennes ben inte höll längre (hon har haltat i de 4 år jag sett henne).

Vår 5 åring förklarade då att han dödat hunden....
-Nädå sa vi - hon hade ont i benet och avlivades...
Lillebror -JA just det, jag sparkade henne på benet så hon dog.
-Nej det gjorde du inte.
-JO DET GJORDE JAG!!!!!!

Vi gav upp.....

Nejj guud!
Vilken gullig liten pojk!
 
Sv: Vår son Hundmördaren!!!!

*haha* :rofl:

Tur att inte alla tror på devisen att "barn kan inte ljuga". När jag var i samma ålder hade jag gått in till våra grannar och sagt med hulkande röst "Mamma och pappa slår mig". Som tur var så kände grannarna oss väldigt bra och berättade skrattande för mina föräldrar vad jag sagt.

PS. Mamma och pappa har ALDRIG slagit oss, någonsin.
 
Sv: Vår son Hundmördaren!!!!

Ja vad gör man????:confused:

Våran son har varit i det stadiet han också en OTROLIG fantasi hittade på både det ena och det andra det var en ganska jobbig period.

Min mor berättade att när jag var liten hade jag varit hemma hos min kusin och efter maten hade jag sagt
-Det var gott det här för hemma hos mamma får jag bara äta bullar :crazy:

Så visst kan barn "ljuga" ihop konstiga saker allt!!!
 
Sv: Vår son Hundmördaren!!!!

Luff skrev:
Dagmamman har fått avliva sin överåriga hund då hennes ben inte höll längre (hon har haltat i de 4 år jag sett henne).

Vår 5 åring förklarade då att han dödat hunden....
-Nädå sa vi - hon hade ont i benet och avlivades...
Lillebror -JA just det, jag sparkade henne på benet så hon dog.
-Nej det gjorde du inte.
-JO DET GJORDE JAG!!!!!!

Vi gav upp.....


Är det inte så att femårsåldern är en typisk "ljugarålder"? Har för mig att jag har hört det någonstans... Minns själv att jag ljög om en hel del saker i den åldern och hittade på lite allt möjligt.
 
Sv: Vår son Hundmördaren!!!!

Är nog troligt...
-Morfar säger att man får äta lördagsgodis fast man inte ätit middag.
-Nej, det har han inte sagt.
-Jooo
-Ska vi ringa morfar och fråga?
-Nääää, men han säger det, han sa det igår.
 
Sv: Vår son Hundmördaren!!!!

Att barn kan ljuga ja :angel:
Min kompis var hos frisören med sin son som då var fyra ungefär. Helt plötsligt hör hon frisörskan kalla honom Emil när hon pratar med honom. Eftersom han inte heter Emil så rättade hon frisörskan och talade om att han heter Johan. Så frissan säger till honom -har du lurat mig? Din mamma säger att du heter Johan...?
Han tittar lungt på henne och svarar "HON, hon är inte min mamma, den där tanten hittade jag på bussen".
:D
 
Sv: Vår son Hundmördaren!!!!

frukanon skrev:
Att barn kan ljuga ja :angel:
Min kompis var hos frisören med sin son som då var fyra ungefär. Helt plötsligt hör hon frisörskan kalla honom Emil när hon pratar med honom. Eftersom han inte heter Emil så rättade hon frisörskan och talade om att han heter Johan. Så frissan säger till honom -har du lurat mig? Din mamma säger att du heter Johan...?
Han tittar lungt på henne och svarar "HON, hon är inte min mamma, den där tanten hittade jag på bussen".
:D


:rofl: :rofl: :rofl:
DET är humor :D
 
Sv: Vår son Hundmördaren!!!!

Min snart 5-åriga dotter upplyste i går mina svärföräldrar samt min mans farföräldrar om att hennes mamma minsann har en bebis i magen :eek: Vilket jag Inte har.
Kul när de ringer på kvällen och är jättenyfikna på när den bebisen ska födas :crazy:
Tack och lov, så går det ju över snart om jag minns rätt från föregående 2 barns femårsperiod..
 
Sv: Vår son Hundmördaren!!!!

*KL*

Oj! Jag hade ingen aning om att barn var så påhittiga! Kan ju vara bra att veta att det kommer runt en viss ålder och dessutom går över. Så man inte tror ungen har blivit kriminell eller nåt *skratt*
 
Sv: Vår son Hundmördaren!!!!

Gnist skrev:
Min snart 5-åriga dotter upplyste i går mina svärföräldrar samt min mans farföräldrar om att hennes mamma minsann har en bebis i magen :eek: Vilket jag Inte har.
Kul när de ringer på kvällen och är jättenyfikna på när den bebisen ska födas :crazy:


He he ja det där har jag också hört.
Jag har haft barn i magen jag med vid ett tillfälle, pojkvännens barn ville väl ha ett syskon antar jag... :D Farmor och farfar blev lite förvånade.
 
Sv: Vår son Hundmördaren!!!!

*fniss*

Min son nyss fyllda 4 år har också börjat beräta de mest knasiga historierna man kan tänka sig...:D

För någon vecka sedan berättade han för farmor att min pojkvän hade slagit honom.......Farmor blev topp tunnor rasande, men herregud sa jag, det är ju inte sant! När vi sedan frågade honom så sa han att han aldrig sagt det och att han aldrig blivit slagen.:crazy:

Men varför säga sånna saker?? Den enda han får stryk av är sin lillebror när han har varit elak mot honom.......

Han har också börjat stjäla från mig, vilket gör mig arg, för man stjäl inte vilket jag har förklarat för honom SÅ många gånger nu......
 
Sv: Vår son Hundmördaren!!!!

Låter absolut som en 4 åring :D
Själv fick jag min vaccination för polio (har jag för mig) runt 4 års åldern och kom till dagis och berättade för alla som ville höra att jag hade fått en halmeter spruta rätt igenom halsen :angel:
Jag har en känsla att jag visste att det inte var sant men samtidigt testade detta med att bre på för att se reaktionerna.
I en viss ålder så börjar barnen kunna ljuga mer medvetet (minns inte exakt när men sett en undersökning om just detta) och då testas det som med allt annat för att se vad som händer, vad gränser går, vad för uppmärksamhet man får, vad för reaktioner det genererar.
Precis som småbarn så behöver det upprepas flera gånger för att få saker och ting bekräftat.
 
Sv: Vår son Hundmördaren!!!!

Det värsta jag vet är när barn drar och slår hundar. Om din son GJORDE det trots allt så tycker jag att han ska få känna på sin egen medicin.
Roligt att ha ett barn som vill döda hundar. Sorgligt.
 
Sv: Vår son Hundmördaren!!!!

_breeze_ skrev:
Det värsta jag vet är när barn drar och slår hundar. Om din son GJORDE det trots allt så tycker jag att han ska få känna på sin egen medicin.
Roligt att ha ett barn som vill döda hundar. Sorgligt.

Kan du läsa:crazy:
 
Sv: Vår son Hundmördaren!!!!

Du - lär dig läsa eller dra något gammalt över dig.
Om det är som du tror och jag ska göra som du tycker ska jag alltså sparka mitt barn så han blir halt och ta honom till vetrinären o avliva honom....
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
748
Senast: igbest
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 761
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 625
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Skulle behöva lite tips… Runt år 2000-2001 kanske så blev jag sparkad i ländryggen i en fotbollsmatch, oprovocerat. Jag ramlade framåt...
2
Svar
22
· Visningar
2 343
Senast: illusion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Senast tagna bilden XV
  • Utställnings frågor

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp