Var ska vi äta (Stockholm)

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 19815
  • Startdatum Startdatum
R

Raderad medlem 19815

Jag vill gärna ha tips på bra restauranger i Stockholm, helst på Söder. Vi ska gå ut och äta på lördag så inget ställe med lång kö. Gärna något bistroaktigt men inte alltför dyrt.

Vi har besökt bl. a dessa ställen och vill prova något nytt:

Nem nem quan
Urban deli
Ho's
Noodle house
Tre indier
Indian garden
Samiras (?)
Marie laveau
Clarion

Vi hade tänkt gå till bistro Barbro men har hört från flera att det är väl dyrt så vi har tänkt om.

Le Rouge är fantastiskt (inredningen gör ju sitt till också) och de har riktigt bra cocktails!

Tjoget är ju poppis också. Har varit där några ggr och var nöjd! Det är inte så dyrt och har en avslappnad stämning.

Ljunggrens är bra om man uppskattar den nischen. Deras spizy tuna är helt fantastisk!!!

Annars bor jag typ på Riche. Går dit flera ggr i veckan. Det är ju en klassiker och personalen är alltid trevliga, maten ruggigt god och efterrätterna speciellt ginon är sååå mumsig! Lite larmig akustik kanske om man äter senare på kvällen dock.

Just det! Kom på ett till ställe som kanske ännu bättre fyller i kriterierna!
När jag jobbade på söder gick vi ofta till en liten restaurang som heter Noels Pita Pocket! Det ligger efter Skånegatan och är en liten typ enklare kvarterstestaurang med ruggigt god libanesisk mat! Prisvärt och trevligt! Många som stammisar vet jag återkommer dit jämt. Om jag inte bott och jobbat på andra sidan stan hade jag lätt hängt där! Fantastiskt god mat!

Rekommenderar Humlehof på Folkungagatan. Ganska litet med gemytlig stämning, gott tjeckiskt öl och god - lite tjeckiskinspirerad meny. Ja, ägarna är tjecker :)
Har aldrig blivit besviken där!

Annars skulle jag ta ngt helt annat och gå på ex pappa Ray Ray eller Morfar Ginko.
Åh, mitt hängställe i Sthlm :love: Men är inte Pappa Ray Ray och Morfar Ginko samma? Har varit där tusen gånger och alltid trott att det är exakt samma ställe men med två namn (ett för baren och ett för restaurangen?).

Jag tror det, i alla fall samma tjejer som äger det. Men då jag är förvirrad skriver jag båda för säkerhets skull:D

Sjögräs, Bistro Süd och Pelikan är trevliga. Annars skulle jag ta ngt helt annat och gå på ex pappa Ray Ray eller Morfar Ginko. Finns även m

Sjögräs har väl stängt? Har inte gått förbi där på ett tag, men iaf har det stått i tidningarna att de stängt för en månad sen (hemsidan finns dock kvar).

@VLMF du menar min uppfattning om prisläget på Barbro? Jag tänker att det är rimligt att ta 3 rätter. Och då är man uppe i 350-400 kr/person utan vin och kaffe/efterrätt vilket känns som lite mer än vi tänkt oss.

@Diskurs
Det är lite tapas-aktigt, vi tog fem rätter på tre personer och alla åt av allt och det var perfekt. Menar du tre rätter per person?

@VLMF ja, jag tänkte tre rätter per person. Har hört från flera att det är lagom och vi är rätt stora i maten. Men menyn verkar kanongod!

Ja då blir ni nog rejält mätta! Men det är verkligen supergott :) Vi började med fem rätter och tänkte att vi beställer in fler vartefter men det räckte ganska gott. Hade alla tre varit vrålhungriga hade vi nog behövt fler.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka