Var sitter era kejsarsnittsärr?

Sv: Var sitter era kejsarsnittsärr?

Nej, nätet sitter ju fast under huden på magen. Det sitter där som en bukhinna och jag har inte känt av det ett enda dugg och nu är det sex år sen jag gjorde operationen.
 
Sv: Var sitter era kejsarsnittsärr?

Jag har vertikalt snitt. Min dotter var så stor så de ville inte riskera att behöva göra ett bikinisnitt först för att sedan ändå behöva snitta ett vertikalsnitt.

Min förlossningsläkare i Kalifornien berättade att det är ganska vanligt att lägga ett vertikalt snitt i de inre lagren och ett vertikalt i de yttersta. Ibland kan de tom lägga ett L-snitt i de undre och ett bikinisnitt i det yttersta. Av kosmetiska skäl då. Fast så är ju kejsarsnitt betydligt vanligare over there.
 
Sv: Var sitter era kejsarsnittsärr?

Mitt ärr är ca 15-16 cm långt, och rätt så konstigt format. På min vänstra sida sticker ärret iväg lite uppåt, och den delen syns ovanför troskanten. Inte särskilt snyggt, men det går ju inte att påverka nu. Jag önskar dock att jag hade fått en läkare som tänkte lite mer kosmetiskt, eftersom snittet var planerat och det inte var bråttom alls.

För det mesta syns det inte så mycket, men vid vissa tillfällen blir det lite blå/lila, varför vet jag dock inte. Men det verkar inte blekna så mycket mer nu, efter 13 mån, och det syns rättså mycket mer än många andras som jag sett. Blev sydd med tråd på insidan.
 
Sv: Var sitter era kejsarsnittsärr?

Jag fick ju rejäla sammanväxningar efter första snittet. Jag pratade med min förlossningsläkare om det och när det blev kejsarsnitt även andra gången så sade han att han skulle försöka rätta till det. Han skar sonika bort all ärrvävnad och sydde nogsamt ihop varje skikt för sig. Vet inte om han använde någon annan teknik än läkaren gjorde första gången (annan läkare)? Han kunde givetvis inte ge några garantier för att det inte skulle växa ihop igen, men för mig lyckades det iaf. Jag vet inte om detta är något som man gör i Sverige, om det inte är fråga om ett nytt snitt. Har pratat med andra kvinnor med sammanväxningar och enligt dem säger sjukvården typ: "tyvärr, det där får du lära dig att leva med!"...

Här gjorde de ett jättejobb. Där jag hade som mest sammanväxningar fick man inte bort allt, så jag känner ju genom huden att det är en liten tjock klump som det kan dra lite i emellanåt. Men det är ju ingenting jämfört med hur det var innan de gjorde vid det hela. Så jag anser att det även lyckats på mig! ;) Kanske för att det var en tysk läkare som numera bor här. -En absolut underbar läkare. :bow: Heja Kira!!!


*funderar* Kan det vara så att sjukvården inte är beredd att åtgärda om de ändå inte ska snitta igen? Men om de ändå är där så försöker de göra så gott de kan?



AMEO

Detta gjordes vid mitt tredje snitt, den fjärde graviditeten var helt ok och de hade inga bekymmer med snittet. Det har inte heller ökat på spec. mycket med ärrvävnad nu efter sista. Så anta att du har samma tur som jag.... Så kan du få ett barn till samt bättre mage :)



Gira :banana:
 
Sv: Var sitter era kejsarsnittsärr?

jag känner ju genom huden att det är en liten tjock klump som det kan dra lite i emellanåt.

Jag känner också lite sammanväxningar och lite dragande, samt att jag har några smärre nervskador kvar, men det är precis ingenting mot hur det var innan, då jag inte kunde leva ett normalt liv.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Dottern har en egen ponny som hon tävlar på hobby nivå. Ingen elit satsning men vi har kuskat runt nästan varannan helg i sommar på...
2
Svar
38
· Visningar
4 534
Senast: nejlica
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 316
Senast: Imna
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 461
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 473
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp