Vår nya Körhäst har kommit!

Tappsveden

Trådstartare
kl 11.50 idag drygt 18 dagar efter beräknad fölning kom vår underbara ängel!

Tappsveden Thengilya Spot
e: Whitsuntide Spot u: Tappsveden Starlight Express

Vi har berikat världen med ännu en vacker American Saddlebred!

:love:
Walle207.jpg

Sv: Vår nya Körhäst har kommit!

Jamen tack snälla du för det beskedet!!!! Här har jag gått och oroat mig, men inte velat fråga ifall något gått på tok!
Puh, nu kan jag andas ut!

Ser att hon fölade i lösdriften, (ja, var annars, förresten:rofl: ) var Valle med och agerade barnmorska?

Ja, då får du sätta fart med svängeln, för det är väl snart dags att ut och vädra mor och barn, förstår jag!

Grattis, grattis, och klappa lilla mamman från mig!

Lotta

Fölningen var avklarad på 10 minuter och gick utan problem. Thengilya har diat och både mamma o föl mår utmärkt!

Walle får inte ens komma i närheten av fölis men nog är han nyfiken allt!

Tackar!!!

ja dte är helt underbart! grinade igenom hela fölningen! hon är så vacker!

ja vem vet!
japp mor och dotter! =)

Världens underbaraste o sötaste o vackraste o *snyft* Aldeles rörd är jag o kan inte se mig mätt på den underbara lilla skapelsen!

Är bara så lycklig!

*hjälpte fölis att komma ut*

Det regnade efter fölningen och jag tror att det är himlens änglar som grät eftersom de förlorat sin vackraste ängel. *älska*

Vad bra att det gick bra!
Mamma upp i dan :D
Fint namn :D

Är Tappsveden är inkörd, troligen då ni fick med en sele?
Då blir ju fölis van när hon går brevid mamma :)
Men vilket väder, det är ju så ruggigt?
Fast bara det är torrt o dragfritt så, o där ser det mysigt ut :smirk:

/L

De är väldigt lika varandra. Thengilya har en liten stjärn i pannan precis som sin mamma :-)

Starlight är inkörd så syrran ska nog komma i gång med körningen igen så fort föliz vuxit till sig lite.

De får ståinne i stallet i box över natten, känns tryggast att ha dem där då man inte kan titta till dem som på dagen. Walle känner sig nog lite ensam men det fungerar bra att ha honom ute själv o stollan verkar trygg med att stå inne. Föliz la sig ned för att sova så fort honom kom in nästan.

Du kan få låna ett gäng shettisar av mig så känner sig inte Valle ensam, extra mockning, strö o foder samt ev smitningar tar jag inte ansvar för :idea: :rofl:
Jag :banana: Du :eek:
:rofl:

Ursäkta :crazy: :angel:
Har haft såå tråkigt på jobbet idag, en nyligen annställd säger att det är värre konflikter här än på hennes förra jobb (kriminalvården) när det gäller personalen! :eek:
*sant*:(
Sega sura kärringar att dom aldrig ger sig :angel:
Dom boende är däremot små änglar, utan dom där stack man ju, o i dessa tider på kvast till blåkulla! :rofl:

Mer bilder?
Imorrn lär ju lillan vara pigg som en mört ju :D

/Lisa

mer bilder kommer... måste ta från filmkameran eftersom min digitalkamera har beslutat sig för att gå o dö!

tack för erbjudandet om lån av shettis men säger nog nej tack... har fullt upp med vårt livliga föl!

Beppo skrev:
mer bilder kommer... måste ta från filmkameran eftersom min digitalkamera har beslutat sig för att gå o dö!

tack för erbjudandet om lån av shettis men säger nog nej tack... har fullt upp med vårt livliga föl!
Har den lilla skönheten lärt sig stängsel ännu då?
Sånt kan ju vara lite kul ibland. :D

Vad bra att hon är livlig ju! :)
Inge kul om de blir sjuka...

/L

skogstomten skrev:
Har den lilla skönheten lärt sig stängsel ännu då?
Sånt kan ju vara lite kul ibland. :D

Se när stackarn får ström :devil:
Urs jag tyckte det var lite läskigt förra våren då jag har ganska stark ström o shettiskillen så liten samt att dom gärna tar tråden i munnen oxå :eek:
Men han fick bara en smäll på nosen sen räckte det ett bra tag :smirk:

Fast jag har hört att dom inte ska se oss för då kan de bli rädda för oss, tro att det var ni som gav "smällen".
Brukar vara ännu roligare när man kikar från gömstället:
Kom igen du var ju där nyss, gå dit nu för nu är strömmen på :devil: :rofl:
Särskillt kul är det med vuxna shettisar som tror att dom är såå smarta när dom smiter men får sig en funderare när dom kommer åt tråden! :devil: :D

/L

Kan inte alls se filmer ju :(
Inte med webbläsarna Mozilla Firefox eller Internet Explorer som jag använder. Går det bara med Netscape?? Eller hur gör man??

Blöt o nyfödd, inte såå vacker :angel: :D

/Lisa

jo hon var vacker fast hon var blöt! jag vet itne hur jag ska göra för att du ska kunna se den..jag har ju explorer och det fungerar!

Tack för att du och Beppo ville dela med er av detta magiska ögonblick! Jag har tårar i ögonen...

Lotta

va söt mamman var mot henne när hon skulle resa sig :love: bara pussade lite :love: :love:

hur är hon mot er runt fölet? en av travarna där jag skötte hästar förut brydde sig inte alls om vad vi gjorde med fölet och fölet självt var väldigt självständigt :D man kunde gå in och lägga sig med huvet på fölets mage :love::love::love:

Liknande trådar

A
  • Låst
Avel Eftersom föltiderna nu har börjat på riktigt så vore det ju trevligt om den gamla tråden får sig en nystart! Februari: 4:e Ox...
Svar
16
· Visningar
3 725
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka