Var köpa Lejonhuvade kaniner?

C

chrysler

Finns det ngn som känner till uppfödare i norrbotten??, helst så norr ut som möjligt iaf.
Det verkar bara finnas i södra sverige... :confused:

Sv: Var köpa Lejonhuvade kaniner?

Tack!Jag ska kolla lite på nätet å se om jag hittar ngt. :)

Kolla också på www.kiruna.cc , jag har för mig att det var en som annonserade ut löwen där men jag minns inte om de var helt rasrena. Det finns i vilket fall, men det är ju inte så många som tar kullar vintertid.

Om det är samma som jag hittade där så är det inavel, jag vet det eftersom människan köpte en han å hon kanin från samma kull, å avlar på dem.
Dessutom sköter hon inte om sina djur så det är en princip sak att inte köpa därifrån. :(

Jag har varit in på din hemsida förrut å kollat, jättesöta marsvin!Har du haft en fjording förr?

Aha, jag jag känner inte henne, såg bara annonsen!
Jo, jag har haft en fjording men blev tokallergisk så jag var tvungen att sälja :cry:
Av samma orsak så har jag bara två marsvin kvar också (tål iofs marsvinen men inte höet) och inte så många kaniner (samma där, tål kaninerna men inte höet). Så jag ska sälja de flesta av mina kaniner, men har inte löwen! (Har dvärgvädurar, och två dvärgkaniner som har lite dvärgvädur bak i släkten, den ena ser dock mer ut som en dvärgkanin).

Jag har löwenkorsningar (löwen/rex) och de är från Gällivare. Tjejen har en renrasig löwenhane men ingen hona av samma ras. Tycker att det borde börja avlas på dessa söttroll häruppe också!

Lejonkaniner, Kiruna

Mm vet mkt väl vem det är å skulle inte ta kaniner därifrån om jag så fick betalt :smirk:

Bara tänkte att det kanske var du som köpte min sambos mosters fjording :)
Jag åker väl förhoppningsvis till södra sverige å hittar kanin, vill ha renrasig om jag skaffar en...Ingen katastrof om jag inte hittar ngn, tyckte baar de var så söta :)

chrysler skrev:
Bara tänkte att det kanske var du som köpte min sambos mosters fjording :)
Jag åker väl förhoppningsvis till södra sverige å hittar kanin, vill ha renrasig om jag skaffar en...Ingen katastrof om jag inte hittar ngn, tyckte baar de var så söta :)
Beror på vem din sambos moster är :) , jag köpte den av Ewa K-B som är min mans kusin :) men sålde honom till Luleå då jag blev allergisk!

Jo då är det samma häst!Visst var det Love den hette? :) Jag hann inte träffa hästen, träffade min sambo efter att hästen sålts.Så då är min Martin å din man släkt på längre håll då :)

Vem var det som avlade i G-vare då?Hade dom ngn renrasig? :) Eller dom kanske inte avlar så aktivt?

En tjej i Vassaraträsk har fått två kullar löwen/rex-korsningar i sommar. Jag tog två ur den första kullen. Vet inte om de har kvar några eller om det blivit några nya kullar. Har hennes mejladress om du vill höra av dig dit. Både Löwenhanen och Rexhonan kommer från Södra Sverige ursprungligen. Men någon renrasig löwenhona hade hon inte när jag var där.

chrysler skrev:
Jo då är det samma häst!Visst var det Love den hette? :) Jag hann inte träffa hästen, träffade min sambo efter att hästen sålts.Så då är min Martin å din man släkt på längre håll då :)
Hehe, jo då är din sambo kusinbarn åt min man :D eller hur?
Jo, det var Love. Jag har hästabstinens, blä för allergi!!

Vilket sammanträffande! :)
Jag vet hur det känns, har själv blivit allergisk mot både katt å hund, ska gå till läkare å göra test men det är så säkert det kan bli :(

Har alltid sagt att jag inte kan leva utan katt men dom bor hos föräldrarna nu, var jag har mitt stall men om jag blir allergisk mot häst så det kört, jag har inget annan utbildning än inom häst nämligen så då kan man inte ha varken eget företag eller annat jobb :eek:

.Jag såg att det skulle vara utställning, brukar ni ha det ofta eller är detta sista gången för att du är allergisk?Jag har 2 marsvin jag hade velat ställa ut men är borta den helgen! :(

Håhå, det var så långt borta :smirk:
Jag har till å med svårt att ta mej till Boden pga avstånden å alla tror DET är långt norrut ;)

chrysler skrev:
.Jag såg att det skulle vara utställning, brukar ni ha det ofta eller är detta sista gången för att du är allergisk?Jag har 2 marsvin jag hade velat ställa ut men är borta den helgen! :(

Vad synd, men du måste komma nästa gång. Denna ordnade jag bara lite impulsivt för att det var många som ville, fast det är ändå inte många anmälda.
Nej, jag fixar att ställa upp som domare för jag tål marsvin, kanin och hamster hur bra som helst. Tål dock inte höet, så ibland kan det vara lite jobbigt om fok har jättemkt hö i transporterna (vilket ju iofs är trevligast för djuren, men...)

Jo det måste jag, det är kul när det ordnas sånt man kan vara med på även om grisarna inte har ngn stam, vilket mina inte har då jag köpte dem av barmhärtighet från en djuraffär :)

Ajabaja, INTE köpa djur av barmhärtighet från "en VISS zooaffär nära dig". . Det är nämligen deras affärsidé: se till att djuren har det eländigt, så tycker folk synd om dem och köper dem, så kan vi sedan köpa in nya djur som har det eländigt som folk tycker synd om etc. En bekant köpte dvärghamstrar där "för att det var synd om dem" trots att petite moi hade väluppfödda ryska vintervita till salu. Sen ringde hon MIG och ville ha tips på hur div sjukdomar som hamstrarna hade, skulle botas. "Inte vet jag, mina hamstrar är sällan eller aldrig sjuka" var "tyvärr" mitt enda svar... :devil:

Liknande trådar

Hemmet Är det någon som gjort detta? Jag har ingen aning hur jag ska gå tillväga då inga jag känner är intresserade och jag just nu inte håller...
Svar
2
· Visningar
606
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Fordon Jag behöver en ny bil så fort det bara är möjligt. I lördags missade jag tyvärr en bra bil så jag måste hitta något annat. Men vad ska...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
10 967
Senast: Inte_Ung
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 020

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka