??? var har jag skrivit så?
I det inlägget jag citerade.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
??? var har jag skrivit så?
Med risk för att jag inte lyckad få 100% rätt.Då uppskattar jag - jag är inte ironisk - en kortfattad beskrivning av vad som gäller inom olika områden. Går bra med länk.
Om det sker en gång i veckan under några timmar är det fortfarande något som ska in i vårdplanen då det handlar om sysselsättning. Det är inte en enstaka händelse utan en kontinuerlig.
Du blandar ihop allting nu.
Bra synpunkt.
Man kan tänka sig, bara för att komplicera läget:
TS och XX är nöjda med att XX på eget initiativ och med ganska stor regelbundenhet kommer och krattar och grejar.
Från "andra sidan" kan det ju se ut som om TS faktiskt utnyttjar XX och hans arbetsvilja.
Det kan ju alltså tänkas se ut om om TS saknar XX arbetsinsats - och att man utnyttjat och vill fortsätta utnyttja gratis arbetskraft.
Jag tror personligen verkligen inte att det är vad det handlar om, men man får väl försöka se saken ur olika perspektiv.
Hoppas att @Efwa inte missförstår mitt inlägg (och det tror jag inte).
Men varför skulle då XX tvingas gå till TS och be om ursäkt? Det låter osannolikt tycker jag.Från "andra sidan" kan det ju se ut som om TS faktiskt utnyttjar XX och hans arbetsvilja.
Det kan ju alltså tänkas se ut om om TS saknar XX arbetsinsats - och att man utnyttjat och vill fortsätta utnyttja gratis arbetskraft.
Jag tror personligen verkligen inte att det är vad det handlar om, men man får väl försöka se saken ur olika perspektiv.
@Efwa Kan du tänka dig att bli ledsagare/kontaktperson till honom? Vissa kommuner är snåla med sådant om man bor på boende, men man kan ju alltid kolla isåfall, om du och han är intresserade av det
Hur har det gått, har du pratat med dem än?
Ok. Hoppas ni kommer fram till något bra.Nej, tiden har inte riktigt räckt till. Jag behövde mer tid att bearbeta vad jag ska säga och så också.
Jag måste vara lite mentalt beredd. Eventuellt ber jag min man som är lite bättre på det där.
Uppdatering!!
Vår tomte är tillbaka! Ni skulle ha sett våra leenden när vi såg honom på tomten förra veckan.
Jag hade skrivit ett brev på morgonen, som jag tydligen glömt trycka "sänd" på, så jag trodde det var därför han var tillbaka.
Trots att han kom tillbaka tryckte jag på sänd dagen efter eftersom jag ville att de skulle veta vad vi tyckte och vilken information vi fått av vårdare och avdelningschef. Den jag mailade denna gång var vårdhemmets högsta chef.
De ringde upp mannen, jag hade inte hört telefonen, och sa att allt givetvis var ett missförstånd. Han får visst gå som han vill.
De visste vem som klagat och det var en större gård lika nära, fast åt andra hållet. Tydligen var det pioner han tagit från oss (en stjälk i taget fortfarande). Jag har ju sett honom ta prästkragar, små, små och bara en i taget.
Det verkar alltså som att vårdare och avdelningschef hittat på lite på vägen och tyckt det varit enklare att förbjuda och säga lite egna "sanningar". Alternativet är att kedjan gjorts för lång (tre led) och förvanskat på vägen. Jag tror på det första för det var ju väldigt tydligt vad de sagt till oss. Två olika personer säger samma sak som inte är "sant".
Vi vet ju iallafall vad vi fick berättat för oss och det vet nu även högsta chefen.
Vi är glada nu och så även han.
@Efwa: Åh Det blev lite dimmigt här nu...
Gu va roligt. Ibland ska man inte ge sig. Heja Efwa och Tomten!Du skulle ha sett oss. Jag såg honom och gestikulerade till sonen som just åkte förbi i bilen för att åka iväg och vi bara storlog mot varandra.
Vi är väldigt, väldigt glada och lite dimmigt här också blir det ibland när jag tänker på hela grejen och hur glada vi är.