Var kan man hitta Info om Irlänska hingstar?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Emsan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 132

Emsan

Trådstartare
Jag har ett 6årigt halvblod som kommer från irland och skulle vara jätte tacksam om någon vet var man kan hitta information om hingstar på Irland. Eller om det är någon som vet något om hans stam?

e.Crannagh Hero ee.Blue Henry eu Silver Queen 8
u. Grange Jewel ue.Marwood uu.Turret Tosca

Det ända jag vet är att han har en bror som går 1.60 hoppning i Danmark, så jag är tacksam för svar.

Sv: Var kan man hitta Info om Irlänska hingstar?

Jag har ett 6årigt halvblod som kommer från irland och skulle vara jätte tacksam om någon vet var man kan hitta information om hingstar på Irland. Eller om det är någon som vet något om hans stam?

e.Crannagh Hero ee.Blue Henry eu Silver Queen 8
u. Grange Jewel ue.Marwood uu.Turret Tosca

Det ända jag vet är att han har en bror som går 1.60 hoppning i Danmark, så jag är tacksam för svar.

Kollade upp lite snabbt, Crannagh Hero är en skimmel, Irish Draught, född 1986, 166 cm, godkänd 1990.
Blue Henry var en skimmel född 1981. Vet ej när han dog. e. Blue Peter - Pride of Shaunlara.
Marwood xx var ett fullblod, fux, 163 cm, född 1967 och ur avel 1996. e. Midsummer Night II - Djebe.

Turret Tosca var väl e. Carnival Night xx tror jag. Ska kolla upp i mina stoböcker senare.

Mvh Cissi

Hingstar kollar du hos www.irishhorseboard.com
Kolla på "Stallions Online".

Vet inte om denna länken funkar, men det är länken till Crannagh Hero i alla fall.
Det jag kan säga om Crannagh Hero är att han är en populär hingst på Irland bland alla slags ryttare. Normalt hoppar avkommorna riktigt bra, samtidigt som de är mycket vettiga i skallen.

Köpte du din häst från Irland, eller i Sverige?

Tack för hjälpen båda två!

Jag köpte honom från en tränare i Danmark som även har haft hans bror. Hans bror tävlas av Camilla Enemark i 150-160 klasser och det var typ det ändå jag viste om hans "släkt".
Min pojke har tävlat upp till 1.20 och är jätte fin och trevlig, gör alltid sitt bästa.

Vill ni se bilder på honom kan ni Pma mig.

Puttar om det är någon som vet något mer om stammen?

Blue Henry är även pappa till Ado Annie, som tävlat internationellt för Irland med Paul Darragh. Hon såldes sedan vidare till USA för att där kallas för El Campeons Ado Annie.

Marwood och hela den genren är engleska (National Hunt) fullblod avlade för hoppgaloppen. De är alltså lite större fullblod än vad man är vana vid i Sverige.
Marwood och Turret Tosca har också andra avkommor dem emellan, bla Blarney Wood, som tävlat i alla fall 1.20 på Irland.
Tosca är som sagt e Carnival Night, men jag tycker att den andra sidan med en farfar som den legendariska Djedda är enorm. Men så håller ju jag på med galopp till en del också. ;)

Grange Jewel hittar jag ingen info alls om, vilket är konstigt. Är du säker på att det är rätt namn på hingsten?

Ja hans mamma är Grange Jewel och är e Marwood u, Turret Tosca

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka