Var jularna vitare förr?

Mjaaaa... det blir svårt. Men jag har en fd stallägare där man kan få hyra halva hennes stall (4-5 boxar) ;) Säkert förmånligt.

Herregud! Jag törs inte ens tänka tanken. :nailbiting:

En box till vardera häst och en till mig. :cool:

Nä, men lite mer seriöst så ska jag åka söderut i sommar och lära känna landskapet lite, så jag vet var jag ska bosätta mig. Tänkte våldgästa @the_connemara kanske. :angel:

Ja jisses...Två år i rad tog på vildsvinsstammen i mina trakter. Vet att jag stödfodrade rådjuren här hemma och vi plogade upp vägar för dem på våra ängar.
Ja det var en gälen vinter i Småland , var väl meterhög snö gång på gång. Vad jag njöt , sen har det varit grönt senaste åren :(

Fast överallt där det inte är dränerat eller grus/sand blir det ju gegga. Snö är mjukt :love:.

Vi har 1 ha med hårdgjort bara utanför stallet o i vindskyddet där de äter. 2 hästar o funkar ovanligt bra faktiskt! Max lite lera på kronranden (om de inte rejsar förstås hehe). Men drömmen hade ju varit o ha häst på sandmarkerna :love: Typ terrängbanan som är ridbar i princip året runt alltså :D

Vi har 1 ha med hårdgjort bara utanför stallet o i vindskyddet där de äter. 2 hästar o funkar ovanligt bra faktiskt! Max lite lera på kronranden (om de inte rejsar förstås hehe). Men drömmen hade ju varit o ha häst på sandmarkerna :love: Typ terrängbanan som är ridbar i princip året runt alltså :D

Ja, alltså jag har ibland haft hästar i så stora skogshagar att det aldrig blev särskilt geggigt (sandat/grusat vid grinden) men jag tycker ändå geggan var svår att komma ifrån, jag nöjde mig inte med att rida på grusvägar. Även då jag hade häst där det mest var sand som kom fram så blev ofta sandstigarna i skogen för upptrampade och tunga och letade man sig till andra ställen så var det ju lera istället. Hatade kylan när jag hade häst men snön var onekligen ett bra underlag att rida på.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka