Var hittar man alla hingstar?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Nennisen
  • Startdatum Startdatum
N

Nennisen

Ska ev. låna ett Sto efter Cardento och betäcka i år.
Så nu letar jag lite efter ev. hingstar,men jag hittar inga? Alltså finns de ngn lista eller ngt nånstanns? Vill gärna ha en skimmel,men det är mindre viktigt annars vill jag ha en hingst som ger lite grövre,stora avkommor som hoppar med mkt tryck i baken och mkt temperament, och med bra gångarter spec galoppen,ni kanske har några förslag? annars vill jag gärna veta var man kan hitta alla hingstar som betäcker år 2009.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Var hittar man alla hingstar?

Hingstkatalogen.... kommer ut i mars, men det finns egentligen mest info att hitta på nätet tycker jag :)

mm,de var de jag ville ha,men hittar inga sidor,sökte på google,men kom bara upp en massa skit,har du någon bra sida får du gärna länka?

Då det gäller betäckning på ett Cardento sto så hade jag nog kontaktat VDL Sverige för tips och råd. Nu får man ju inte länka men använd vdlstud.se så kommer du dit.

En hingst som kanske skulle vara något för Dig är Radisson, e Indorado ue Nimmerdor.... Har en kompis med en avkomma efter honom, en jättefin häst :)!

Hej tackar så mkt. Radisson? ska kolla in honom, du har ingen bild på din kompis häst? Har kollat lite på VDLs hästar men det var ingen jag tyckte passade oss:P

Det är VDL som har Radisson.

Så kolla på deras hemsida - där borde det stå.
Sen spelar det ingen roll vilken station själva hingsten står på eftersom han står på TAI.

De vore skojj, Visste inte att de VAr Niklas Arvidsson som tävlade honom,de va ju lite extra kul eftersom hans tjej är min gamla tränare,och har även tränat för honom ett antal gånger:)

De vore skojj, Visste inte att de VAr Niklas Arvidsson som tävlade honom,de va ju lite extra kul eftersom hans tjej är min gamla tränare,och har även tränat för honom ett antal gånger:)

Där ser man :), då kanske du kan få lite extra information om hur Radisson är i hantering och temperament, det är ju också viktiga aspekter när man väljer hingst.

Hoppa det ser man ju att han kan ;)......

Precis, du har inte fått fram någon bild på din kompis häst? Hur gammal är den?

Skulle vara lättare att tipsa om hingstar om man visste mer om stoet. Stam i övrigt? Storlek? Modell? Starka respektive svaga sidor?

Jag känner två Radisson avkommor hyggligt bra och de är MYCKET kapabla hästar.
Den ena gick unghästVM förra året som 5-åring. Samt finalen i Falsterbo. En extremt talangfull häst. Han är dessutom en trevlig individ att hantera. Den andra är litet yngre så den har inte hunnit bevisa så mycket än, men är också väldigt talangfull och hade 9-9 i hoppning på treårstest.

Precis, du har inte fått fram någon bild på din kompis häst? Hur gammal är den?

Här har vi en bild på fina Virvlen :) !!

Finns väl inte jättemånga avkommor e Radisson i Sverige ännu, men det lär väl bli fler om de som finns visar sig så positivt :)

En snabb koll i blup visar att det finns fyra stycken - alla fyra är skimlar !

Åhh vad fin den var:P Ja de låter som om de kan bli radisson,hoppas bara att de nu blir av,vill så gärna ha ett föl nästa år:)

Åhh vad fin den var:P Ja de låter som om de kan bli radisson,hoppas bara att de nu blir av,vill så gärna ha ett föl nästa år:)

Har du möjlighet att låna ett bra Cardentosto är det klart du ska ha ett litet föl nästa år ;)

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
519
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 627
Senast: Mabuse
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 981
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 320
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Kattbilder #10