Var hittar jag western träningar?

J

Jessica_89

Jag skulle gärna vilja veta om det finns någon ridklubb i närheten av Kristianstad som har westernridning?
Har tränat och tävlat hoppning och fälttävlan och nu vill jag gärna prova på westernridning men hittar inget.
Mycket tacksam vid svar!

Sv: Var hittar jag western träningar?

..den westernridskola jag känner till neråt skåne håller på att lägga ner dssvärre.. men testa googla på western ridskola?

Annars finns det en hel del duktiga tränare nere i skåne, har dock dålig koll på Vart i skåne folk befinner sig.. sen är väl frågan om dom har "provapå" ridning.. Sök på nätet, kolla hemsidor, typ.. (oj, vilken hjälp jag var till ;))

Hejsan!

Det finns en del tränare här, vet inte riktigt hur man ska lägga ut info utan att moderator ogillar det hela:bow:
Det kommer även en clinic här utanför Höör, där man kan vara med och förkovra sig över en helg.
Testar med att lägga ut klubbar som har info om tränare:
RHA
WRIS
WHAO
WINS

Ovanstående klubbar ordnar mig veterligen träningar för ryttare med egen häst.

..det finns mängder med träningar för folk med egen häst.. men ska man "prova" på så är frågan huruvida man har en egen häst att prova med och Om det är värt det första gången.. ska man verkligen få en känsla för w-ridning är det ganska bra om man kan sitta upp på en w-riden häst ^^

Men det kanske går att lägga ut någon form av gbförfrågan hos klubbarna?

..nu bor visserligen inte jag i kristianstadtrakten utan i K-hamn men om TS har vägarna förbi så är h*n välkommen in å kaffe och eh.. sadelprovning? ;)

Är du intresserad av någon speciell gren, eller bara allmänt?

Nu lånar jag knapp av mig själv.........:)

Kolla dessa, här kan du kanske få provrida hos Jaqqi eller Martin på lånad häst........ Annars kan du nog få rida för dom , och låna en häst av KCS Vildmarkscenter, som har sin hästar (westernridna) uppstallade där.

/Mike

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 611
Senast: Nepenthe
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 346
Senast: Lady_S
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
991
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 545
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp