Var hittar jag detta?

fiaskurken

Trådstartare
Letar efter en vuxen hund att köpa, som är van att vara själv ett par timmar. Storleken spelar egentligen ingen roll, vet ni var jag kan hitta tänkbara kandidater och finns det överhuvudtaget vettiga hundar att få tag på??

Sv: Var hittar jag detta?

Kolla med hundstallet och andra omplaceringsverksamheter. Alla omplaceringshundar är inte problemhundar.

Du måste väl veta lite mer om hur Du vill att Din blivande hund ska vara. Mer än att kunna vara ensam några timmar alltså.

Ja det vet jag faktiskt, men nu var det ju inte det som var frågan utan var jag kunde hitta annonser:smirk:

Om du vill ha en vuxen hund, skulle jag också rekomendera dig att vända dig till en organisation som förmedlar omplaceringshundar. Där kan du säga vilka krav du har, och personalen kommer att hjälpa dig att få "rätt" hund.

Rasklubbarnas valpförmedlare förmedlar också ofta vuxna omplaceringshundar - eller vet i alla fall till vem du ska vända dig. Om du fastnat för en speciell ras alltså.

fiaskurken skrev:
Ja det vet jag faktiskt, men nu var det ju inte det som var frågan utan var jag kunde hitta annonser:smirk:

Fast det framstod inte av Ditt inlägg, så jag ville veta mer för att kunna hjälpa Dig.

Söker nog mer en mittemellan hund som kräver "mittemellan motion" kan man uttrycka det så? Allt av intresse... Har svårt att precisera mig då jag är öppen för det mesta.

Kika tex på Bl*cket, i Södermanland där du verkar finnas var det t.ex. nån som ville sälja en 17 månaders brukslabbe pga allergi. Det är väl mittemellan i storlek i alla fall. Sen fanns det allt från pappillioner till "gott och blandat" i alla åldrar.

Om Du går in på vovve.se så finns där oftast en hel del annonser. Läs och se om det finns något som passar. Annars kan Du ju ringa uppfödare av sällskapsras, många vill ha ut sina tikar på foder. Men då får Du räkna med att bli av med tiken ca 10 v ungefär 1 gång om året. Innan Du får ta över tiken helt.

Vi ville ha en vuxen, vettig Springer Spaniel som klarade ett par timmars ensamhet, och hittade vår fina Zorro på Springerklubbens hemsida under "omplacering" eller någon liknande rubrik. Hans matte o husse hade skiljt sig och ingen av dem hade som ensamstående tillräckligt med tid att ge honom. Absolut ingen problemhund, utan trevlig på alla sätt. Han var fyra när vi fick honom för knappt ett år sedan.

Mitt tips 'är alltså: Kolla lämpliga rasklubbars hemsidor.

Lycka till!

Kul! Berätta sedan hur det har gott! :D

Jag hittade min älskling på Blocket jag, och det är inga problem med honom, han blev bara för mycket ensam och för stor o stark för dem som hade honom innan mig.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 781
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 403
Senast: Troll
·
Övr. Hund Jag letar ny bil och hade tänkt ha lastgaller och grindar i den som jag har i min nuvarande. Men egentligen skulle jag helst vilja ha en...
Svar
12
· Visningar
586
Senast: Bison
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 094
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama