Var hitta partner som gillar hästar?

Yra42

Trådstartare
Hej!
Jag undrar var sjutton man hittar en man som gillar att rida?! På ridskolan jag rider på är det ju bara kvinnor som rider. På dejtingsajterna har jag bara stött på ett fåtal män som rider. Det tar ju väldigt mycket tid att rida så det finns inte så mycket tid för andra intressen, och jag tror det är större chans att förhållandet håller om man har samma intresse och gillar att göra samma saker på fritiden.
 
Sv: Var hitta partner som gillar hästar?

Och jag känner tvärtom..vill inte ha samma intresse helt och hållet då risken finns att man i stället äter upp varandra..egentid är minst lika viktigt!!
Att vara ifrån varandra 2-3 timmar per dag måste man ju klara :)

Om jag hade letat hästkarl hade jag nog fokuserat på närmsta travbana kanske, även om det kanske ligger mer fokus på körning men det kanske är större chans att man hittar någon där som har ett hästintresse i alla fall.

Men det är ändå viktigast att man letar rätt person, än vad man ska leta utefter intresset..det är få förhållanden som byggs på bara gemensamt intresse och håller sig bra ändå
 
Senast ändrad:
Sv: Var hitta partner som gillar hästar?

Jag hittade en hästkarl då jag sökte efter en medryttarhäst. Förvisso var det körning han ägnade sig åt men va f-n. Jag fick både karl och hästar.
 
Sv: Var hitta partner som gillar hästar?

De är nog sällsynta. Jag får nöja mig med en karl hemma i soffan o min andra karl, min stora bruna
valack i hagen. De kanske ska gå åtskilda så båda får egentid? :D
 
Sv: Var hitta partner som gillar hästar?

Måste han rida?
Min karl gillar hästar, att hjälpa till i stallet, köra och serva på tävlingar osv osv.
Men ridandet är mitt intresse. Han har andra intressen som han går in i helhjärtat och där jag ibland följer med.
Tror mer det handlar om att hitta en man som respekterar ditt intresse oavsett vad du gör.
 
Sv: Var hitta partner som gillar hästar?

Hej!
Jag undrar var sjutton man hittar en man som gillar att rida?! På ridskolan jag rider på är det ju bara kvinnor som rider. På dejtingsajterna har jag bara stött på ett fåtal män som rider.

Har du kollat på equestriancupid?
 
Sv: Var hitta partner som gillar hästar?

Hej!
Tack så jättemycket allihopa för alla tips!
 

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 037
Senast: LiviaFilippa
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 168
Senast: Svartkatt
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 015
Senast: Lady_S
·
R
Hästmänniskan Jag har ridit sen jag var 4, började rida varje dag 2015 och har en egen häst sen 2020. Har senaste året tyckt att det varit jobbigt...
Svar
8
· Visningar
2 166

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp