Vår första distans!

Barnardo

Trådstartare
Nu var det i och för sig ungefär två veckor sen, men jag och min käre pålle red en pp på 2 mil. Snacka om att det var roligt! Kommer definitivt att fortsätta och tävla mer framöver. Pållen fattade nog inte så mycket i början. Han är van vid att hans namn ropas upp och att han får va i centrum en stund, och sen är han van vid att få rosett och få springa ärovarv :P Men kul tyckte han nog minsann att det var. Snacka om att han tog i, vi red med två travare, och deras steg är ju gaaanska långa gentemot min lilla Haflinger som dessutom har jättekorta steg. Men det var nog bra träning för honom, har hört om andra Haflinger som fått mycket längre steg efter att de började träna distans.

Om det är någon som har några bra tips på hur man kan träna för de lite längre sträckorna så får ni gärna ge oss lite tips!

Sv: Vår första distans!

Jag har ridit en längre sträcka, på 4 mil, och det var första gången. Till den tränade jag mycket trav i långa sträckor.
Till hösten blir det att tävla 5 mil, så då blir det mer travande.
Brukar även vara mycket på banan och träna ryggmuskler och klättra i backar. Lycka till!

Ahaa, visste inte ens att det fanns 4 milare, mest hört talas om 3 som pp och sen 5 clear round.. Vi ska nog satsa på en 5 milare tänkte jag, skulle vara otroligt kul.

jag och en kompis ska tävla... hoppas vi:angel: . Sara har tävlat tidigare men jag är helt grön. det ska iallafall bli kul att träna och se mer om distans. skulle oxå vilja ha tränings tips

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 051
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 061
Senast: __sofia__
·
Dressyr Frågar här bland alla duktiga, fast jag rider islandshäst. Jag har köpt en ny islandshäst som i grund och botten är mkt välriden (7 år)...
2
Svar
27
· Visningar
4 538
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar