Vår första riktiga fälttävlan!

H

HoneysEmma

Japp, nu har jag och min lilla ponny startat vår första riktiga fälttävlan,
Vi startade redan ifjol en klubbklass, "mini" där hoppningen var 60cm på banan & 50 i terrängen, men detta var då en riktig. Det var ett mästerskap som gick av stapeln vid hemmaklubben, startade Harraste, som jag tror motsvarar er Debutant?
Harraste ( = hobbyklass betyder det ) är LC dressyr, 80cm banhoppning, och 70-75cm i terrängen.

Dressyren gick inge vidare, ingen av oss kan ngn dressyr,så inte så konstigt, vi bara fick 57,6 % :p Hoppningen gick jättebra! Vår bästa runda nånsin :love: Hon gick hemskt dåligt på framhoppningen, men väl inne på banan gick hon som en klocka, högt över alla hinder :bow: efter banhoppningen låg vi 12a av 28.

Terrängen gick jättebra! hade varit ganska många stopp, eftersom det var mycket som distraherade, och mycket nya hinder.
Emma gick på ordentligt på uppvärmningen, hon var taggad till max, men OJ så bra hon hoppade :love:
Jag var lite orolig för idealtiden, då jag inte riktit trodde hon skulle orka med hela banan i fullt tempo, måste gasa rätt mkt då hon är så liten.. ( Emma är ca 1,30cm hög, och tempot var 400m/min) Jag hade rätt, hon gasader på mkt i början, och efter vattnet blev hon trött, trappan upp i brant uppförsbacke gick lite småsegt, och jag fick skänkla på rätt ordentligt uppe på backen, travade tillochmed lite., när vi skulle ner igen travade vi ner, för att sedan fortsätta i galopp. Vi hade 3 sekunder för mycket, så kom i mål med -3 straffpoäng, då för tiden, hon stoppade inte på nått! :bow:

Vi slutade på en 9 plats, och 5a i mästerskapet :banana:
Jag är verkligen jättenöjd, och bilder är förmodligen på gång.. :bump:
 
Sv: Vår första riktiga fälttävlan!

tack! :D
Känns så himla bra :d
 
Sv: Vår första riktiga fälttävlan!

nä, de e inte sverige, är Finland :p
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 376
Senast: Fiorano
·
Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 292
Senast: Alexandra_W
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 313
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Genom att byta och köpa ridlektioner så har jag lyckats få till hela 9 hopplektioner hittills den här terminen. :banana: (- och terminen...
Svar
0
· Visningar
321
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp