Var finns ni kraftiga gravida tjejjer :) ?

S

strösslet

är jag helt ensam om att vara tjock och gravid ?
jag har hittat EN sida med mammakläder i min stl 56, alltså ETT par byxor..
det finns knappt nåååågra bilder på större"tjockare" tjejer som är gravid...
är ja så ensam ? eller skäms vi så mycket? :(

är i vecka 17 + några dagar och ska göra mitt 2a UL i morgon :D lite nervig kan ja lova.. vill veta va deär för en liten odåga som håller mig vaken :)

finns de inga kraftiga gravida kvinnor här? är de förbjudet att vara de..
om ni finns.. skriv :) lägg järna upp bilder åxå...vad som hälst.. jag vill veta att ja inte är ensam!! :)

varma stora kramar från en stor varm tjej
haha:p

Sv: Var finns ni kraftiga gravida tjejjer :) ?

måste lägga till och fråga om ni vet nå länkar m.m för STORA kvinnor som är gravida.. ja kan inte ens ha gravidbälte XL finns de större ??? alla tips och allt är välkommet!!! gravidbyxor (snygga) med "mudd" finns inte för mig.. :(

Sy själv!

Det finns en hel del sömnadsböcker med bra beskrivningar och mönster på biblioteket. I många av dessa finns beskrivningar på just mammakläder. Även om mönsterarken är gjorda för smala mammor så är det ganska lätt att förstora upp ett mönster.

Gå till bibblan och bläddra!

Dessutom enklare tunikor och storskjortor är lätta att fixa till med stor vidd, så kolla även in litet folkdräktsböcker och liknande.

Det fins en hel del häftiga kläder man kan sy bara genom att klippa ut rektanglar och trianglar i tyg och sedan sy ihop. Dvs man behöver inte vara värsta syproffset!

/KT

Jag vet inte vad du väger jag vägde 120 som höggravid och hade xxl på herrkläder jag orkade inte ens försöka köpa gravidkläder.....

Vink Vink här finns en till som e mega stor just nu.
Jag är i vecka 28 på Lördag och är stor som ett hus.
Jag har samma problem som dig att inte finna några kläder i ens bigga storlek.
Och skulle man hitta något så e dom fula som stryk tycker jag.
Jag vågar knappt visa mig bland folk längre :crazy:
Min kille är inte liten han heller men ack han e 11 år yngre än mig så jag känner mig både gammal och ful som attans just nu.
Sorry det har ju inge med kläder att göra :)
Jag kan tyvärr inte ge dig några tips på bra ställen där man kan köpa bigga kläder, själv går jag omkring med en tun vindjacka för att jag hittar ingen vinterjacka som passar mig.

Lycka till med sökandet.

Kram.

Hejsan!

Här är ännu en som inte är så liten, + att jag nu är höggravid..:D

Ett tips på byxor är att du tar ett par av dina gamla som du kan få på dig, men inte knäppa och sen sy på stretchtyg om magen!
vips har du något som liknar dessa http://images.google.se/url?q=http://www.activebabycare.se/pub_images/small/2705black_151.jpg&usg=AFQjCNEMWHb9M8GV4pa1lxnxQ2ePAnV5-A

Går alldeles utmärkt att göra på jeans eller vad du nu har hängandes i
garderoben..:D
Sen kan du själv känna efter hur högt du vill att byxorna sitter, själv tycker jag om när de går upp till under bysten. Där upptill på 'tuben' kan du sy en tunnel och trä igenom ett snöre eller ett gummiband o sy så de inte glider ner innan magen blivit tillräkligt stor!

Jag hoppas du förstod min luddiga beskrivning.:D

Lycka till med bebis!

Jag är höggravid och nästan färdigbakad men "bara" storlek 48-50 så jag har lyckats hitta gravidkläder även om det börjar vara ganska svårt redan i min storlek. Däremot såg jag när jag var på jakt efter större gravidkläder att de har ett rätt bra sortiment i USA, det kan vara värt att kolla! Däremot lite svårt med storlekarna ibland naturligtvis, man får nog chansa en del...
Men det gäller ju framför allt byxor, tröjor funkar mycket länge bara det är lite stretch i dem, och lite längd! Jag har två stycken lite snyggare toppar (bara för att få vara lite fin ibland) men annars har jag bara använt mina vanliga linnen, t-shirts och lite större tröjor.
Mjukisbyxor har jag också samma som innan jag blev gravid.

I stockholm på söder finns en butik med mammakläder model större.
Ligger nära Mariatorget:)

Mamastore på västmannagatan, vid Norra Bantorget, har byxor upp till strl 48. Dessutom har de massor av byxor att välja på och bra personal. Priserna ligger runt HM eller strax över. Även growinlife, finns både på Östermalm och Söder har en hel del större storlekar!

Senast ändrad:

okej tack för alla tips :) dax för mig att ta fram symaskinen hör jag :) svårt att få tag på stl 56 :( så jag får sy istället. och tack för att ja slipper känna mig så ensam.. tycker de värkar lite som big beutiful womans skäms lite (?) nog för att ja suktar efter att de ska synas någon gång (är i vecka20 ) men det kommer nog inte synas påmig förän närmare vecka 30 :( men de känns instället, fördelen är juh att man slipper vara till allmän beskådning hahah ;)

ska titta lite på ebay tänkte ja.. men så drygt me tull och grejjer :)

tack tack alla :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka