Var finns mina skor?

tott

Trådstartare
Jag letar skor i "finare" jodphurs-stil, utan varmt foder men med grov sula. Var hittar jag sådana? Tycker att alla med grov sula har ludd och grejer som foder :(

Jag tycker HM har fina boots över lag :)
tex
36757

Såg massor av sådana på Zalando häromdagen. På deras sida går det antingen att söka på "Chelsea boot" eller att gå fram via menyn, Skor>Damskor>Alla damskor>Kängor & stövletter>Stövletter. Där går det sedan att sortera fram skor som är i skinn osv. Tycker de har ett bra utbud, hittade flera med ordentlig sula när jag kikade senast!

Jag letar skor i "finare" jodphurs-stil, utan varmt foder men med grov sula. Var hittar jag sådana? Tycker att alla med grov sula har ludd och grejer som foder :(

Dr Martens! Jag har visserligen de fodrade chelseabootsen men de ofodrade ser likadana ut. Äkta skinn, bra hållbarhet. Sköter man dom håller som i en evighet. Sällan skor gör det nuförtiden tycker jag men Dr. Martens är ett undantag.
Finns även i veganskt läder.

Dr Martens! Jag har visserligen de fodrade chelseabootsen men de ofodrade ser likadana ut. Äkta skinn, bra hållbarhet. Sköter man dom håller som i en evighet. Sällan skor gör det nuförtiden tycker jag men Dr. Martens är ett undantag.
Finns även i veganskt läder.
Älskar Dr. Martens. Speciellt efter ett par år. :) Har ett par som nog är över 15 år.

Till TS. Såg ett par hyggliga Tamaris nyligen. Låg under tusenlappen. Något dyrare var ett par riktigt snygga Ecco.

Tack för allas tips! Den här tråden fick mig att beställa ett gäng jodphurs. Det var bra för jag har inga höstskor och det börjar bli kallt om fötterna.

Ni som tipsar om Dr. Martens.
Halkar ni inte runt i dom? Slår typ ihjäl mig varje vinter 😅 älskar dom annars!

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Söker efter ett par riktigt bra arbetsskor. De ska vara bekväma, hållbara, helst gjorda i läder och svarta. Innersulan måste kunnas...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: ufot
·
Kläder & Bli fin Är det nån som har koll på hur skor från Helly Hansen brukar vara i modell och storlekar? Jag får upp reklam på en ny modell av...
Svar
2
· Visningar
266
Senast: tanten
·
Hemmet Har äntligen fått ett rum ledigt som ska byggas om till enbart klädkammare. Först ville jag ha en lyxig walk in closet som var öppen där...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: Freazer
·
Kläder & Bli fin Jag får varma fötter och klarar inte av heltäckande skor på sommaren. Jag har precis köpt ett par Birkenstock som jag ändå tycker...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 015
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Valet i USA