vår ena kelgris har rymt!!!!!!

Z

Zippa

Visst har jag läst att man inte bör ha en utebur i hönsnät... men inte fattade jag att det var för att kaninen gnager sig ut...
:cry:

Här har man stått och grävt ner nätet djupt... gjort en jättestor utehage med hus osså en morgon så är ena tösen bara borta..

Min lilla dotter kommer hem om ett par dagar och hon kommer att gråta floder för att hennes första egna lilla "niiniis" är borta..

Usch, nu har det gått flera dagar och ingen har svarat på våra lappar...

Vet att det är tidigt men jag vill ändå fråga om det blir aktuellt i framtiden... Hur gör man ifall man vill skaffa en ny vän till kaninen som är ensam kvar?
Det är en hona (syster till rymligen) och hon är bara ca 5 månader...

hoppas att vi åtefår vår lilla bäbis men det känns ganska hopplöst just nu,....

Sv: vår ena kelgris har rymt!!!!!!

Mitt "monster" till kanin gnagde oxå sönder nätet. Men det finns sånt nät fast tjockare som han inte kan ta sig igenom samt att man kan ha det där tunnare i dubbla lager. Det funkade på min i alla fall.

Våran kanin Lina rymde och rymde... Men hon höll sig i närheten.

En dag var jag så arg på kaninen så att efter att jag fångat henne släppte jag henne igen. Tänkte typ: Himla kanin! Vill du inte bo hos oss så slipp då! Fast bara för det så kom hon ju hem den tokstollen :smirk:

Men sen delade vi av buren (förut en överdel och en trappa ner till underdel) så att hon bara hade överdelen. Och så satte vi nytt nät. Det var ett nät med rutor istället för sexkanter. Och nu har hon inte rymt på flera månader :D

Min Kompis tamgrisar smet ner på golfbanan och alla golfspelar trodde att det var vildvin efter som dom buffade upp all jord.
Men de viste inte var grinarns tog vägen med de han vandrat till malmö. Men sen så köpte en man dom i malmö och grisarna trivs jätte bra där.
Men hoppas du hittar din =P.
Va heter den då?

Joo dettta var visste en Kanin men du hade skrivit kelgris så trodde du menade En gris . Köp en ny man ta det lungt låt de lukta på varran å så om du släpper ihop den med en hane så får det ju ungar och om ni inte vill ha ungar så skaffa en hona. men efter som den inte är så gammal denna kaninen så köp en nu å då brukar det inte bli så mkt bråk. Kan ju hända när de blir äldre att det bråkar och så mkt då. skaffa en så snabbt som möjligt så inte dedn kaninen ni har kvar sörjer fter den andra så mkt. För den är ju van att ha en kompis.

Min erfarenhet av kanin-rymlingar är att dom oftast är någonstans i närheten av sitt hem. dom skuttar liksom inte iväg hur som helst. MEN den kan ju lika gärna vara död. Vet en gång när jag var liten och Pappa byggde en stor utebur UTAN tak...:(...Dom kaninungarna blev kråkmat. Kråkorna hade slitit dom i stycken..Våran hund hittade ett par kaninben :(...Dom var ej nyfödda utan ganska stora....

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka