Var det Pyret jag kände?!?

R

Rumble

Hej på er!

Igår T R O R jag att jag kände Pyret i magen för första gången! Men är det inte för tidigt ännu? Är i v14 (13+4).

Hände vid 3 tillfällen igår och det var en känsla som är så svår att beskriva (helt underbar!).. Har aldrig känt något likande tidigare så det enda jag kan komma på är ju förstås att det var vårt pyre.:love: Är mitt först barn btw.

Det som hände var att jag nös ganska 'kraftigt' 3 gånger under dagen. kändes mest på morgonen och kvällen. Det som pirrade till i magen, som om något 'sprattlade till' efter varje nysning.:D:love:

Men kan man känna så tidigt som i v14??:confused:

När kände ni något första gången?
 
Sv: Var det Pyret jag kände?!?

Det tror jag säkert att det var bebisen :). Först gången jag kände nåt var det som en liten fisk sprattlade till ungefär. En del känner ju jättetidigt en del långt in i graviditeten. Det är så olika. Jag mins inte riktigt då jag kände detta, men tror det var runt V: 20, kanske lite tidigare.
 
Sv: Var det Pyret jag kände?!?

Där satte du ord på känslan ju! :bow:
Som en fisk sprattlar till :idea: :D

Känns som sagt att det är för tidigt men det finns ju inget annat det skulle kunna varit.. ;)
 
Sv: Var det Pyret jag kände?!?

Jag kände Jason första ggn i v 14-15.
Var oxå osäker på om det bara var magbubbel. Men resonerade som så att, vanligt magbubbel hade jag inte reagerat så starkt på.

Sen tog det nåra veckor tills att jag könde något igen.
Vi v 21 tror jag så kände jag kotten varje dag flera ggr.

Visst är det en härlig känsla:love::love:
 
Sv: Var det Pyret jag kände?!?

Jag brukar likna de första "känningarna" vid att man håller en fjäril i sina kupade händer. Det fladdrar till så där fjärilslätt.

Ja.. jag kände det väldigt tidigt i mina två sista graviditeter, någonstans runt v 14-16 vill jag minnas.


Kul.. det är en häftig känsla innan fostret börjar spela fotboll i magen :cool:
 
Sv: Var det Pyret jag kände?!?

I vecka 17 kände jag min bäbis första gången, men jag har hört flera stycken som känt mycket tidigare, så det är förmodligen bäbisen som sprattlar där inne i din mage!
 
Sv: Var det Pyret jag kände?!?

Jag kände också min bebis för första gången runt v 15/16. Har känt bebis nästan varje dag sen dess. Först som en liten fisk som sprattlade i magen. Nu i v 24 går hon boxningsronder flera gånger dagligen. Och det absolut bästa är förstås att sträcka på sig mot mammas kissblåsa när mamma är väääldigt kissnödig. :o:rofl:
Vet inte hur många gånger jag i halvt panik fått springa iväg på toaletten på jobbet. :angel:
 
Sv: Var det Pyret jag kände?!?

Hej på er!

Igår T R O R jag att jag kände Pyret i magen för första gången! Men är det inte för tidigt ännu? Är i v14 (13+4).

Hände vid 3 tillfällen igår och det var en känsla som är så svår att beskriva (helt underbar!).. Har aldrig känt något likande tidigare så det enda jag kan komma på är ju förstås att det var vårt pyre.:love: Är mitt först barn btw.

Det som hände var att jag nös ganska 'kraftigt' 3 gånger under dagen. kändes mest på morgonen och kvällen. Det som pirrade till i magen, som om något 'sprattlade till' efter varje nysning.:D:love:

Men kan man känna så tidigt som i v14??:confused:

När kände ni något första gången?

Kände min i v. 14 första gången!! Kändes som om någon tog en fjäder och drog i magen, långt ner och bara svagt. Urmysigt :love: Men det var bara 2 gånger på samma dag, sen har jag inte känt mer :( Är i v 14+5 nu , men snart så hoppas jag på massa sprattel :D
 
Sv: Var det Pyret jag kände?!?

Och det absolut bästa är förstås att sträcka på sig mot mammas kissblåsa när mamma är väääldigt kissnödig. :o:rofl:
Vet inte hur många gånger jag i halvt panik fått springa iväg på toaletten på jobbet. :angel:


Har för mig att jag skickade en varning om detta i början av din graviditet...:angel::D
 
Sv: Var det Pyret jag kände?!?

Jupp!!:D:D

*squirlett som kissade minst varannan timma dygnet runt sista månaden*
 
Sv: Var det Pyret jag kände?!?

Det var nog du ja. :D
Undrar varför bebis ligger så snällt och beskedligt tills man blir kissnödig. Kanske tycker att det blir trångt. :angel::rofl:
 
Sv: Var det Pyret jag kände?!?

:D
Uhh, hur kommer detta gå då.. Är i v14 och behöver gå minst en gång varannan timme nu redan, var 3:e på natten :D:crazy:
 
Sv: Var det Pyret jag kände?!?

Oh jag gör fortfarade samma sak. Jag har inte fått sova en hel natt sen jag blev gravid. Måste upp minst 2 gånger varje natt för att kissa.
Och typ varannan timme på dagtid. Vilket är grymt jobbigt när man går på stan och shoppar. :devil:

Igår blev jag bara tvungen att köpa en tröja till bebis. Kan säga att pappan i fråga blev stolt som en tupp när jag skickade bilden. :D

image-upload-6-714035.jpe
 
Sv: Var det Pyret jag kände?!?

Oh jag gör fortfarade samma sak. Jag har inte fått sova en hel natt sen jag blev gravid. Måste upp minst 2 gånger varje natt för att kissa.
Och typ varannan timme på dagtid. Vilket är grymt jobbigt när man går på stan och shoppar. :devil:

Igår blev jag bara tvungen att köpa en tröja till bebis. Kan säga att pappan i fråga blev stolt som en tupp när jag skickade bilden. :D

image-upload-6-714035.jpe

Åh skoja inte.. Fast nu har jag koll på var det finns toaletter på stan :D Om inte annat ligger MVC på stan med, så krisar det går det att springa in där på toan :p

Nej, vilken söt tröja, var har du hittat den? :love::)
 
Sv: Var det Pyret jag kände?!?

Den är köpt på H&M för 49 spänn. Som hittat! :D

Jag funderade faktiskt på att köpa en till min kompis som ska föda här i dagarna så att hennes bebis också får en häftig tröja. :D
 
Sv: Var det Pyret jag kände?!?

Det var nog du ja. :D
Undrar varför bebis ligger så snällt och beskedligt tills man blir kissnödig. Kanske tycker att det blir trångt. :angel::rofl:

Vänta bara till att hon skickar iväg en välriktad spark när blåsan e tom= SMÄRTA!!!:crazy:
 
Sv: Var det Pyret jag kände?!?

Den är köpt på H&M för 49 spänn. Som hittat! :D

Jag funderade faktiskt på att köpa en till min kompis som ska föda här i dagarna så att hennes bebis också får en häftig tröja. :D

Det blir nog en sväng till H&M innan jobbet sen.. :angel::p:D
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag vet att många här är ganska så mycket äldre motför mig så ni kanske inte tycker att dethär är så jätte speciellt. Men det är det FÖR...
Svar
4
· Visningar
759
Senast: Motacilla
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 384
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 843
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 524
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp