Var det dumt?

W

wingil

För ca 2 veckor sen var min häst på kliniken pga tappsko och vi skodde honom där på plats och sen visade han hälta höger fram i trav vilket jag misstänkte skulle bli då han haft tappsko där och hoven var trasig och han ömmar alltid barfota.
De skrev då ut smärtstillande åt honom men jag gav honom inte det utan lät honom komma hem och gå i mjuk hage med mycket gräs och vila och idag är han helt ok i hovarna, de är stärkta och fina och han är inte halt..

var jag då dum som lät bli att ta ut smärtstillande? Han hade ju inte ont av att gå så fort skon var på :(

Sv: Var det dumt?

Nä det tycker jag inte va dumt.... om... du är säker på att det "bara" va för skon...

Sv: Var det dumt?

Neh han skulle egentligen dit för att besiktas och röntgas och så inför försäkringen
Men slutade med sko tappsko och kolla ev hälta.. :(
Eftersom dum dum tappade skon 3 dagar innan tiden var bokad. (dum dum = älsklingensötnosengosisen men han är min dum dum :) )

giffan.. han var helt ren och frisk i alla ben och vet sen tidigare tappsko att han blir direkt halt och ynklig så fort en sko saknas för han kan inte gå barfota.. och så fort man skodde på ny sko var han pigg glad och frisk igen.. och det var han denna gång med.. så jag tyckte det kändes dumt att trycka i medicin.. redan nästa dag sprang han och lekte i hagen helt ren i alla ben fast han dagen innan sett ut som en trebent gubbe :(

Liknande trådar

Hästvård Hej på er. Den 30 april behandlades min häst för hålvägg på klinik A. Det öppna såret i hovväggen lämnades öppet och hästen skoddes med...
Svar
7
· Visningar
1 565
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 004
Senast: animalasia
·
Hästvård Ja, som rubriken säger - någon som varit med om det? Dvs att en hovböld i sig kan leda till utslag på böjprov? Åkte in på klinik med...
Svar
13
· Visningar
1 000
Senast: jemeni
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 295
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Avlivning älskade katt
  • Katt i påse