Var bo i Cinque terre?

Idas

Trådstartare
Jag och sambon tar tåget ner till Italien i början av juni. Vi kommer stanna i Verona, vid Comosjön, i Scarlino (Toscana) och sista natten i Milano, men däremellan vill vi klämma in ett par dagar i Cinque terre också (om Buke inte har något annat supertips!)

Vilken av städerna är mysigast att bo i? Eller är det bättre att bo i La spezia?
 
Jag och sambon tar tåget ner till Italien i början av juni. Vi kommer stanna i Verona, vid Comosjön, i Scarlino (Toscana) och sista natten i Milano, men däremellan vill vi klämma in ett par dagar i Cinque terre också (om Buke inte har något annat supertips!)

Vilken av städerna är mysigast att bo i? Eller är det bättre att bo i La spezia?
Jag svarar - som den papegoja jag alltid är när jag läser/får denna fråga: bo lite utanför och ta tåget in. Billigare, inte lika trångt och precis lika vackert.

Vi brukar alltid klämma in några dagar här varje år: https://www.in-italia.se/italien/ligurien/moneglia/hotel-la-vigna/

Magisk vacker utsikt, fantastisk ägarfamilj som är oerhört familjär och välkomnande och smidigt att ta bussen ner till byn för tåg vidare mot Cinque Terre, eller båt från Moneglia till någon av orterna i CT och sedan tåg tillbaka t.ex. En riktig pärla!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp