vansinnet erkänner!

V

vansinnet

Nu får jag äntligen berätta.. Jag är GRAVID! :bump:

Testade positivt den 28:e juni och har gått och stampat runt o velat berätta det sedan dess.
Var på ultraljud nu i onsdags och fick för första gången se min lilla bäbis som sparkade och levde rövare där inne. :love:

I alla år har man ju funderat lite över hur folk som är gravida/har barn är funtade. Man har ju alltid tyckt att det verkar lite..överdrivet typ.
Men jag kan verkligen förstå, det är helt underbart att vara gravid och jag kan inte tänka på något annat. Längtar så fruktansvärt mycket tills jag får se min lilla bäbis för första gången "utanför" :banana:

Så..äntligen har jag fått skriva denna tråd! :bump:
 
Sv: vansinnet erkänner!

Tack så mycket!

Enligt alla sidor, som niomanader.se osv så borde jag få 3 mars, men på MVC sa dom 28 februari.

Men med min tur så kan jag nästan lova att det blir den 29 februari ;)
 
Sv: vansinnet erkänner!

I alla år har man ju funderat lite över hur folk som är gravida/har barn är funtade. Man har ju alltid tyckt att det verkar lite..överdrivet typ.
Men jag kan verkligen förstå, det är helt underbart att vara gravid och jag kan inte tänka på något annat.

Först och främst: GRATTIS!

Sen: jag har i och för sig inte tänkt som du att det verkar "överdrivet".... men när jag hade sett den lilla bebisens hjärta och konturen av ryggraden på vaginalt ultraljud i vecka 14; då kände jag hur jag drabbades av en lycka utan dess like! Jag kände att jag ville vråla ut till varenda kvinna jag såg: BLI GRAVID!!!! :D ;)

En hysterisk känsla som jag tackolov inte följde. Och som försvann och ganska snabbt övergick i en förväntansfull glädje inför vårt barn.
 
Sv: vansinnet erkänner!

Först och främst: GRATTIS!

Sen: jag har i och för sig inte tänkt som du att det verkar "överdrivet".... men när jag hade sett den lilla bebisens hjärta och konturen av ryggraden på vaginalt ultraljud i vecka 14; då kände jag hur jag drabbades av en lycka utan dess like! Jag kände att jag ville vråla ut till varenda kvinna jag såg: BLI GRAVID!!!! :D ;)

En hysterisk känsla som jag tackolov inte följde. Och som försvann och ganska snabbt övergick i en förväntansfull glädje inför vårt barn.

Haha "som jag tackochlov inte följde".
Nej det kanske var bra, å dom inte burade in dig för förargelseväckande betéende :rofl:

Ja det är verkligen en obeskrivlig känsla. Jag går mest runt o småler hela tiden, och tycker att det borde synas flera mil på mig just för att jag är så lycklig hela tiden.

Sen när man hör folk som är över 30 som säger att dom aldrig vill ha barn för det verkar så jobbigt o alla barnföräldrar är så pjoskiga och jobbiga osv.., så känner man sig frustrerad o lite ledsen för deras skull, för man vill att alla ska få uppleva det man själv upplever just nu.
 
Sv: vansinnet erkänner!

Jag skulle hålla min graviditet hemlig, de sket sig, jag svimma på jobbet och när de hjälpt mig in i fikarummet så började de förhöra mig "Har du skurit dig? -Nej" "Har du ätit ordentligt i helgen? - Ja" "Har du supit i helgen? -Nej det har jag inte gjort på jätte länge" Är du gravid?

Busted!

Jag tycker tiden gått alldeles för fort, nu börjar det bli jobbigt ;) Så njut och rid så mycke du bara kan!

Själv känner jag nästan så alla i vår omgivning rä mkt gladare för min graviditet än jag själv...*hrm*
 
Sv: vansinnet erkänner!

Jag skulle hålla min graviditet hemlig, de sket sig, jag svimma på jobbet och när de hjälpt mig in i fikarummet så började de förhöra mig "Har du skurit dig? -Nej" "Har du ätit ordentligt i helgen? - Ja" "Har du supit i helgen? -Nej det har jag inte gjort på jätte länge" Är du gravid?

Busted!

Jag tycker tiden gått alldeles för fort, nu börjar det bli jobbigt ;) Så njut och rid så mycke du bara kan!

Själv känner jag nästan så alla i vår omgivning rä mkt gladare för min graviditet än jag själv...*hrm*

Vilken vecka var du i då?
Ja det har varit ganska svårt att hålla det hemligt, speciellt nu under sommaren när det har varit mycket fest, och jag alltid varit chaufför. Brukar annars vara ganska glad i att ta en whiskey på kvällen eller en öl till maten, och inte den som tackar nej till att dricka om det är grillkväll eller liknande.

Sen när jag började introducera min skötare att rida pållan och inte anmälde mig till fler hopptävlingar började det snurra i folks huvuden. :D

Ja, det är väl lite så. Helst mormödrar, blivande mormödrar och blivande farmödrar brukar vara bra på att oja sig. Min svärmor har redan köpt en barnspark :rofl:
 
Sv: vansinnet erkänner!

Jag var i v.7 då och hade inte ens skrivit in mig på MVC ;)

Jag tävlade faktiskt och har t.om åkt av, min bebis är hel och frisk (ramlade av tidigt i graviditeten)
hoppa gjorde jag senast igår ;) Det är otroligt svårt att slita sig när hästen är i toppform. Förhoppningsiv kommer jag inte ha tid att tänka på henne när bebisen kommer, men veckorna som är kvar nu kommer kännas jobbiga.
 
Sv: vansinnet erkänner!

:eek:

Grattis!!!!
:banana::bump:
:bump::banana:
:banana::bump:

(har du glömt bort Goffetråden?;)
 
Sv: vansinnet erkänner!

Grattis!

Tyckte åxå gravida va lite för mycket, å jag sa att när jag blir gravid så ska jag inte bli som dom=) Förmodligen va jag lika jobbig jag=)
 
Sv: vansinnet erkänner!

Jag var i v.7 då och hade inte ens skrivit in mig på MVC ;)

Jag tävlade faktiskt och har t.om åkt av, min bebis är hel och frisk (ramlade av tidigt i graviditeten)
hoppa gjorde jag senast igår ;) Det är otroligt svårt att slita sig när hästen är i toppform. Förhoppningsiv kommer jag inte ha tid att tänka på henne när bebisen kommer, men veckorna som är kvar nu kommer kännas jobbiga.

Ja, jag tävlade två dagar efter jag testat. Men jag känner att det är onödigt att riskera, inte för att jag är rädd att bäbisen ska ta skada, den ligger nog bra inbäddad där inne, men själv har jag en kronisk ryggskada, o åker jag av kan det gå illa. Det känns som om det skulle bli liiite jobbigare att vara gravid OCH ligga som ett kolli och inte kunna röra sig :crazy:

Men nog är man bra hoppsugen.. :d
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 333
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 841
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 530
Senast: Snurrfian
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 773
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Akvarietråden V
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp