alazzi
Trådstartare
Nu cirkulerar det mycket vännerböcker i dotterns klass och man ska fylla i en massa svar på frågor. Vet inte hur det är i Sverige med sånt? Tills nu har dottern bara fått förfrågan från dem som verkligen är hennes vänner men igår fick hon en bok från en av dem som hon verkligen inte leker med. Ett av de barn som även jag har svårt för av olika skäl. Och barnets föräldrar är inte kul heller, under 3 år möttes vi dagligen eftersom barnen gick i samma dagis men föräldrarna hälsade aldrig. I början försökte jag förstås hälsa, en hälsning hör till normalt folkvett tycker jag, men jag slutade förstås när de aldrig svarade. Och dottern vill egentligen inte fylla i boken, de är verkligen inte vänner. Den andra flickan har varit dum mot min dotter flera gånger. Nu är boken nästan helt fylld så den andra flickan tycks bara vilja få boken helt fylld med "vänner". Visa hur populär hon är ungefär.
Låtsas som om allt är bra och strunta i det hela? Bara fylla i boken för att undvika mer gnissel? Eller lämna tillbaka boken utan att fylla i? Törs man det? Dottern ville inte ens ta emot boken tidigare, men hon vågade inte säja nej.
Låtsas som om allt är bra och strunta i det hela? Bara fylla i boken för att undvika mer gnissel? Eller lämna tillbaka boken utan att fylla i? Törs man det? Dottern ville inte ens ta emot boken tidigare, men hon vågade inte säja nej.