Vänner med förlorade hundar...

Pettsson

Trådstartare
Så var stunden kommen. Bästa vännens hund avled igår efter en tids sjukdom.
Hon kom hem efter en trevlig kväll med en av sina kompisar och möts i dörren av sin gråtande mor.
Hon ringde mig två gånger den kvällen och grät, länge och väl, med god rätt. Önskade jag kunde varit där och låta henne somna i mitt knä som hon brukar göra när hon är ledsen :(

Med den här händelsen väcks de gamla minnena till liv igen.
Min hund dog i somras. Jag kommer ihåg den dagen så fruktansvärt väl! Hela kvällen gick åt till att torka tårar och snörvla snor.

Att dessa varelser kan komma så nära en! De blir som en del av familjen, en stor del. Att mista dem är som att mista en del av sig själv.

Innan den här uppståndelsen satt jag i godan ro för att välja ut namn till hundbebisen som kommer om tre veckor. Lycklig och uppe bland molnen, äntligen ska han få komma hem! En underbar svart sötnos, grandis såklart.
Och då händer det här :(

Vilsna tankar från en ännu mer vilsen Pettsson.

Sv: Vänner med förlorade hundar...

Åh, det är alltid lika hemskt när en familjemedlem (som hundar faktiskt oftast är!) dör....trots att man vet att tiden kommer.

Har för egen del en 10 veckors valp hemma och då känns den tiden så långt borta, trots att jag vet att den en dag kommer.

Men vi får minnas det roliga av våra djur - när vi sörjt klart, vill säga!

Din kompis tårar torkar nog fortare när hon ser din grandis-valp snubbla runt på långa ben :crazy: , vem kan vara ledsen då.

Får man fråga vilken kennel GD kommer ifrån , Pm:a om du inte vill skriva ut det offentligt i tråden :D

/ C med GD bebis

Det är ohyggligt att förlora en familjemedlem.
Vi miste två stycken förra året.
En svart Grandistik vid påsk och vår schäfer på nyårsafton.
Grandisen var egentligen väntat att hon skulle gå ifrån oss i förtid, hon var 4 år men opererad för korsbandsskada i båda bakbenen och gick sönder igen.
Schäfern var en chock, hon hade inte visat några tecken på att må dåligt och var pigg på morgonen, på kvällen fick hon somna in på djursjukhuset :cry: 7 år gammal.
Deras minnessidor finns här

Det är väl olika för alla men vi kan inte leva utan hundar och har idag två nya små vänner här hemma. En tax som är ca 1½ år och en schäfertik som är 3 månader.
Men våra förlorade vänner har alltid en egen plats i våra hjärtan.

Ja, då kan man inte göra annat än att torka tårarna och le, de är ju för söta när de raglar runt :love:

Absolut, den här som kommer nu är från Grandenspitz, har haft en tidigare vovve därifrån. Den som nyss fyllt ett är från Great Hearts :)

Ställer väl samma fråga tillbaka då ;)
Roligt att det finns fler GD:are här!

Vilka underbara bilder :love:

Så är det för oss också, vi kan bara inte leva utan hundar, det är underbara djur som verkligen vet hur de ska förgylla ens vardag :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
4 165
Senast: Hyacinth
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 200
Senast: squarepants
·
Övr. Katt Det känns helt overkligt, jag har nog inte förstått det än. Sent i onsdags kväll försvann hon i mina armar, hon fick det lugnt den sista...
Svar
5
· Visningar
2 283
Senast: tassel
·
J
Övr. Djur djur e ju de mest ärliga och gulligast som finns, finns ingen människa som e så ärliga som dom... Jajaj iaf, melissa, var den första...
Svar
1
· Visningar
975
Senast: jooosan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka