Vanlig vitlök?

Jag ger färskpressad vitlök till min häst.
Jag har inte tänkt så mycket på vad det kostar i jämförelse med de man kan köpa på förpackning (granulat, pulver mm)Jag ger inte dessa till min häst för jag "litar" inte riktigt på dom (att det verkligen är bra råvaror mm) och så tycker jag inte att det har haft samma effekt som färsk vitlök.

Jag ger 1-2klyftor/dag pressat i maten(året runt) så en vitlök räcker typ 10 dagar eller nått sånt. På affären där jag köper vitlöken betalar man 10kr för 3st så det blir troligast billigare än det man kan köpa på burk.
Det jag kan se som en nackdel med att pressa den i maten är att man luktar vitlök om fingrarna, men det går bort med diskmedel och vatten.
 

Liknande trådar

Hästvård Funderar litegrann över fenomenet att stå uppstallad hur vanligt det är att andra lägger sig i gällande andras hästar. Vi står i ett...
8 9 10
Svar
187
· Visningar
11 677
Senast: Unhappy
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 730
Senast: Nepenthe
·
Kropp & Själ Idag hade jag en skitdag på jobbet. Första mötet blev inte som önskat, och i frågor som är viktiga för mig så var vi inte alls överens...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 202
Senast: Thaliaste
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 573
Senast: Karamello30
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp