Woossan
Trådstartare
Ska man vänja av med Profeed inför betet eller ska man köra på som vanligt? Jag har en liten rund islänning som har haft problem med magen till och från hela hösten/vintern tills jag började med Profeed i Januari. Jag försökte trappa ned lite i början av Mars men fick öka på igen efter lite diarétendenser. Just nu får han sitt pulver ihop med lite betfor och sina mineraler. På sommaren brukar jag inte ge betfor överhuvudtaget utan endast mineraler. Jag vill inte ösa i honom någon extra energi då betet ger honom mer än tillräckligt. Anledningen till att han har problem med magen är nog att han går och pillar i jorden nu när det inte finns så mycket gräs i vinterhagen (och nej, jag har ingen annan hage).
Han får även loppfrön varje dag för att driva ut jorden.
Profeeden innehåller väl någon slags socker? Det jag är lite orolig för är fångrisken speciellt då jag också måste ge betfor. Jag har dock läst på hemsidan att det ska motverka fång...men jag är skeptisk. Så om det finns någon insatt vill jag gärna ha tips och råd.
Hästen har för övrigt gått på bete förut och mått bra i magen, ev något lös i mellan åt, trots att han har varit dålig under vintern.
Han får även loppfrön varje dag för att driva ut jorden.
Profeeden innehåller väl någon slags socker? Det jag är lite orolig för är fångrisken speciellt då jag också måste ge betfor. Jag har dock läst på hemsidan att det ska motverka fång...men jag är skeptisk. Så om det finns någon insatt vill jag gärna ha tips och råd.
Hästen har för övrigt gått på bete förut och mått bra i magen, ev något lös i mellan åt, trots att han har varit dålig under vintern.