L

Love_Maya

Hej!

Jag tror jag har kommit på varför min häst rasar på somrarna och är fet på vintrarna.. Hon vandrar runt hela tiden i hagen, vandrar, äter i 10 sek och vandrar igen pga myggen/knotten. Hon har flugtäcke med hals men inte med magplatta eller något. Ibland kan jag se hur hon ställer sig och försöker bocka bort otäckingarna. Är det enda som hjälper ett exemtäcke då? Hon rasar som tusan nu :crazy: Har henne inne på nätterna men på dagarna är det nästan lika mycket insekter som på nätterna. Har provat med alla flugmedel, switch, renons, mygg&sånt m.m. Inget verkar fungera.

Sv: Vandrar

Skaffa ett heltäckande eksem- eller flugtäcke, eller så låter du henne stå inne på dagarna och vara ute på nätterna. Oftast slår värsta insektsplågan till framåt lunch.

Det kanske även kan vara idé att stödfodra med kraftfoder?

Sv: Vandrar

Stödfodrar med kraftfoder, rätt mycket med. Hon får just nu 2 kg groov 125 + lite betfor för smakens skull.

Får nog köpa exemtäcke eller ett heltäckande flugtäcke. Hon är så fin på vintrarna då alla äckliga kryp inte finns men på somrarna, i mitten utav juni börjar hon gå ner. :(

Liknande trådar

T
Utrustning Min ponny är extremt känslig mot insekter och jag kan knappt ha honom ute över huvud taget nu på sommaren, och ridningen är nerlagd...
Svar
1
· Visningar
911
Senast: Syrpa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka