Vändningen efter bråket med pappan i SVT-serien

Han lämnade Sverige efter den uppmärksammade striden med pappa Royne i SVT-serien ”Ryttareliten”.
Nu har ryttarprofilen Daniel Zetterman byggt sig en ny, framgångsrik tillvaro i Florida tillsammans med sin amerikanska fru Alyssa.
– Det blir lite som att man börjar ny skola, man kommer till nya människor man inte känner. Det är rätt skönt, säger han – och berättar också om vad som gjorde att han och pappa Royne kunde försonas.

Roligt att se hur rikemans söner/döttrar bygger sin tillvaro, hur vore det om man berättar vardagen för oss som inte tillhör rikemans skaran med obegränsad tillgång till "lovande" hästar, utan får förlita oss på hästar från ridskolan som vi får låna om de inte går lektion den dag då vi planerad tävling?

Roligt att se hur rikemans söner/döttrar bygger sin tillvaro, hur vore det om man berättar vardagen för oss som inte tillhör rikemans skaran med obegränsad tillgång till "lovande" hästar, utan får förlita oss på hästar från ridskolan som vi får låna om de inte går lektion den dag då vi planerad tävling?
Det här är ju expressens sportdel så de fokuserar ju på eliten.

Låter som en intressant story.. Kanske skulle skicka in det som förslag till tidningen?
Säkert många på sportsidorna som vill läsa om ridskoleryttare.

Det lämpar sig nog bättre i någon av ridsportstidningarna, inte i expressen. Men absolut, jag håller med om att "vanliga" hästmänniskor med intressanta historier ska synas i media. Som vanlig ryttare själv så tycker jag att det är både kul och inspirerande att läsa om de som tävlar med ridskolehästar och raser som är ovanligare att se på tävlingsbanor. I något av modemagasinen (Glamour kanske? kommer inte ihåg) har de ju "money diaries", reportage om hur olika människor spenderar sina pengar. Vad de jobbar med, vad de har för inkomst och utgifter osv. Det tycker jag hade varit intressant att läsa om olika hästmänniskor.

Det lämpar sig nog bättre i någon av ridsportstidningarna, inte i expressen. Men absolut, jag håller med om att "vanliga" hästmänniskor med intressanta historier ska synas i media. Som vanlig ryttare själv så tycker jag att det är både kul och inspirerande att läsa om de som tävlar med ridskolehästar och raser som är ovanligare att se på tävlingsbanor. I något av modemagasinen (Glamour kanske? kommer inte ihåg) har de ju "money diaries", reportage om hur olika människor spenderar sina pengar. Vad de jobbar med, vad de har för inkomst och utgifter osv. Det tycker jag hade varit intressant att läsa om olika hästmänniskor.
Exakt en sån artikelserie hade Ridsport för ett tag sen, olika hästmänniskor redogjorde för alla sina hästutgifter på ett år. Jag höll mig långt från den, vill inte veta vad det kostar 😆

och fick dessutom gå till banken och låna till ny häst för sin satsning. En riktig kämpare och "vanlig" person utan silversked i munnen. Så dom historierna finns ju om man letar :)

Det här är ju expressens sportdel så de fokuserar ju på eliten.
Med tanke på hur viktigt det är att vi rör oss och hur liten andel av befolkningen som tillhör eliten i någon sport, så kanske lite andra sportsidor är framtiden. Eller kanske idrottssidor :cautious:

Jag undrar om det finns underlag för texter om vad man ska tänka på om man tränar inför ett motionslopp? Hur börjar man träna som vuxen? Hur är det att vara vuxen amatör i olika sporter? Vilka är de populäraste träningsformerna i olika städer, länder? Regler och utrustning för populära sommarsporter (vad behövs för brännboll)? Hur ska man agera som förälder till idrottande barn? Hur köper man skor? Hur går en hopptävling till?.... (tyvärr tror jag att intresset skulle finnas om fler kvinnor fanns i läsekretsen :rage:) Lite mer konsumentinformation.

På ett annat plan är ju idrottens affärer och organisation intressant (fast här tycker jag mig se fler artiklar) och även kultur (vad betyder fotbollslaget eller speedwayklubben för orten? Varför kör inga tjejer speedway? Hur ser läktarkulturen ut i olika sporter? Hur har den utvecklats och varför?)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka