vändkölmal!

Vändkölmal? Jag gissar att det är nån slags fisk? Fick du inte några råd i affären?

Varför köper du ett djur som du inte vet hur du ska ta hand om? Hade det inte varit smidigare att läsa på innan?

På samma sida som du hittat bilden står det vad den ska äta...... och att den blir ca 19 cm....

Citerar från Zoopets hemsida
Den är en typisk allätare som i sin naturliga miljö i huvudsak lever av insekter, insektslarver, maskar, småfisk etc. I akvarium äter den vad som erbjuds, men en varierad kost bestående av pellets, fryst foder, flingor etc. är lämpligast.

Oansvarigt både av dig som köper ett djur du inte vet hur man tar hand om, och av affären som sålde det till dig utan att informera. :mad:

Impulshandla kan man göra med kaffebryggare och eltandborstar eller böcker, men f*n inte med djur!!!! :mad:

Och ännu en gång har du köpt djur som du inte klarar av att ta hand om. Jag tycker ditt beteende är vidrigt. Även om det nu "bara" rör sig om en fisk denna gången, så tycker jag du ska sluta med detta! Lever grodorna? :mad:

hur stora blir de?

Det har du inte brytt dig om att kolla? Du har ett litet akvarium och så köper du fiskar som du inte har en aning om hur stora de blir? :mad:

I länken Youma gav står det att fisken behöver ett långt, 250 lit akvarium eftersom de simmar mycket. Och :"Tänk er för innan ni köper denna lilla krabat, jag har nämligen två som ska ges bort här eller så åker de tillbaka till butiken där de inhandlades för en 6 månader sedan.
De har nämligen växt något oehört sen ja införskaffade dem"

Du hade köpt ett 40 liters som du har grodor väl? Ska du ha den här fisken också där i? :mad:

40 liter????? :eek:
Oj, jag har missat nåt.....

Den här firren behöver ju 40 liter bara till ena sprötet ju!!!!!!!!

Måste kolla hennes inlägg tillbaka i tiden, så jag får lite koll.

Oh my god!
Du bör nog lämna tillbaka alla dina djur tycker jag. Du verkar inte ha koll på någonting. Varför ta på sig djur när man inte kan ta hand om dem???
LÄS människa!!!

Lämna tillbaka senaste inköpet, hur du nu hade råd med den?????
Klogrodorna och guppysarna klarar sig i 40 liter om de inte blir fler, men guppys har en förmåga att bli fler ganska fort.....

nu skriver jag svar till er alla!

1. jag ringde just affären och de sade att de inte tar emot *djur* som de har sålt *DU FÅR LÖSA PROBLEMET SJÄLV* fisk man till svar kul tror ni? NEJ!

2. ja du har rätt det där med inpulshandel men h*n på zooaffären sade att de inte når sin fulla längd i ett akvarium precis som med andra djur de blir inte större än vad akvariumet ger plats för.

3. jag skulle vilja ha kontakt med dig som har dina två malar för ´det skulle vara kul att höra lite grann och få tips av dig!

4. JA jag har den ihop med grodorna h*n på zooaffären sade att det inte var så att den äter upp grodorna senare!

(hoppas ni fick svar på er frågor) OM INTE SKRIV DIN FRÅGA HOS MIG PRIVAT!

grejen är att det är många som har synpunkter på din attityd.
har du hört talas om konstruktiv kritik?
du behöver inte hugga ifrån, lär dig av dina misstag istället.
det är jättebra att man söker upp t.ex ett nätforum som det här om man är osäker - menman måste kunna hantera de svar man får...

Din attityd är under all kritik. Säger jag igen eftersom senast jag skrev det höll du med, men inte tusan har du ändrat dig. Lika otrevlig igen. :mad:

1.Om jag haft djuraffär hade jag inte heller tagit tillbaka djur jag sålt. Vem vet vad du tar med för bakterier och skit från ditt akvarium? :mad:

2.Du måste ju lära dig tänka innan du handlar. Det här är inte första gången du gör så här. Kan du inte impulsköpa skor eller hårspännen eller något annat dött i stället för djur? :mad:De grodor och fiskar du redan har hade ju det trångt i ett 40 liters akvarium redan, varför köper du då ändå fler? Oavsett om de når sin fulla storlek eller ej, redan som små är de för stora där!

3. Rådet borde bli sluta handla djur och ta hand om de du har!!! :mad:

4.Suck. SA du hur litet akvarium du har till expediten?

Och du - om du inte har råd att köpa ett nytt akvarium till de djur du redan har , varifrån kom pengarna till nya fiskar? :mad:

Med din attityd borde du inte få ha djur överhuvudtaget. :mad:

jag fattar ingenting

jag fick mitt 40litersakvarium av mina föräldrar och jag expediten visste vad det var för akvarium som jag köpte jag berättade det för henne/honom :)

jag tycker detta är väldigt dålig stil, du måste lära dig att djur är inga saker man köper bara för att det vore "kul att ha" de är en ansvar som gäller så länge de lever! :mad:
Läs på lite nästa gång du köper ett djur!
Hoppas du lär dig något av detta!

Det är tråkigt om du fått dålig info i affären, men det är inte deras ansvar utan ditt att se till att du inte köper djur du inte kan ta hand om! Så skyll inte ifrån dig! :mad:

Och det var väl knappast någon överraskning att ditt 40 liters akvarium är litet? Du fick rådet här att det var i minsta laget för grodorna. Varför är du då så dum att du köper ändå fler djur och klämmer ner i det? :mad:

JAG VISSTE ATT JAG ALDRIG SKULLE HA TAGIT KONTAKT MED ER PGA DETTA MEN NU KOMMER JAG INTE ATT SVARA PÅ NÅGOT MERA FÖR NI KAN INTE ENS HJÄLPA MIG BARA EN HÖG MED PAPPER ALLTIHOP SÅ GOOD BYE :cry:

Du har fått en massa tips och råd från början, men du valde att strunta i råden du fick och göra precis tvärtemot. När du sedan kommer med förjdproblemet så är det klart att alla blir sura.

Din attityd är fortfarande under all kritik, det gör ju också att du får de svar du får. :mad:

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
730
Senast: Blyger
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
562
Hästmänniskan Hej! Förra månaden fick min kära ponny somna in. Även fast jag vet att det var rätt beslut och att han hade ont så är det fortfarande...
Svar
12
· Visningar
821
Senast: phie
·
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 680
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama