Våndan av att köpa kläder

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förra året lyckades jag äntligen få normalvikt på kroppen, även om jag ligger lite nära övre gränsen för vad jag får väga. Det är en minskning med 3 storlekar (från 44 till 38) och jag behöver byta ut i princip hela min garderob.

Jag är inte helt förtjust i att köpa nya kläder i butik med tanke på alla kemikalier och miljöbelastningen som klädtillverkningen är orsak till. Så jag letar ofta på loppisar. Där är det dessutom billigt att handla så det blir dubbel nytta med det.

Haken är att det är långt ifrån alltid som jag hittar något jag vill ha och öppettiderna är begränsade. Det går långsamt att byta ut kläderna så förra veckan gjorde jag en beställning av kläder på nätet. De kom idag. Jag känner mig vanskapt när jag provar dem för att jag är så kort. Jeansen som skulle vara av lite kortare modell var ändå för långa så jag måste sätta mig och sy upp dem. Som vanligt *suck*. De satt bra runt baken men i linningen var de lite för stora. Ett skärp löste det problemet. Tröjan var snygg, lite åt det tajtare hållet så jag kände mig en aning tjock i den :o Men ärmarna var på tok för långa, en decimeter ungefär. Så är det typ jämnt så jag får vika upp ärmarna (jättefult) eller sy om ifall det är möjligt. *suck igen*. Dessutom brukar jag få rata en del snygga jackor för att mina överarmar inte får plats. Jag vill också kunna ha snygga jackor :arghh:

Jag får nog lägga på ett kol och gå ner några kilon till för någonstans måste det väl bli rätt med proportionerna på kroppen så kläderna passar mig?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Eftersom jag inte haft lika ont i axeln på sistone och eftersom det funkat bra att rida två lektioner per vecka de senaste två veckorna...
Svar
0
· Visningar
527
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Precis på dagen tre månader efter min ridolycka så fick jag äntligen möjlighet att komma upp på en hästrygg igen! :banana: Det var lite...
Svar
0
· Visningar
782
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Vad kunde vara bättre tröst efter förra veckans dystra konstaterande att min ridkänsla var död, än att få sitta på två av mina sex...
Svar
0
· Visningar
346
·
Kropp & Själ Jag gjorde för några år sedan en GBP-operation och har sedan dess gått ner runt 60kg. Jag har fortfarande några kilon kvar men är ändå...
Svar
1
· Visningar
1 180
Senast: Mammadutt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• 07:or del 23
  • Föl 2023