Välter vattenspannen!!!!

R

rosita

Hur göra för att fästa vattenspannen på nåt sätt.
Bildäck vill jag inte ha,inte hänga den ien krok på väggen heller.
Undrar om det finns nån ram eller nåt just till att sätta fast på väggen som man kan stoppa ner spannen i eller nåt,vill att den ska vara lätt att ta bort så man inte drar sig för att göra rent den ibland.
nån som har nån bra uppfinning.
mvhR:idea: :idea: :idea: :idea: :idea:

Sv: Välter vattenspannen!!!!

Kan du inte använde en såndär krubba som man fäster på väggen i en hållare? Typ som en "korg" som man fäster på väggen sen sätter man hinken där i. Jag är jättedålig på att förklara :crazy: men jag hoppas du fattar :)

Det finns ju också hinkar med platt baksida och med vägghållare man kan köpa till.

använd en transportkrubba att ge vatten i.. dvs en med kraftiga plasthakar (helgjuten) att hänga över väggen, inte dom med metallhakar, dom ger vika om det är för mycket tyngd i..

dock rymmer dom kanske bara 12 liter, så ta 2 om hästen behöver mer vatten..

ta en bit vattenslang och skruva fast i väggen med en skruv. funkar jättebra. Om man vill kan man ha en ståltråd eller liknande inne i slangen för lite mer stadga men det går även utan.

Hinkhållare!

I vårt stall har vi satt upp hinkhållare till hinkarna, som fästes på väggen i valfri bekväm höjd. Det är en metallring som hänger tätt mot väggen när hinken inte är placerad i den. Superbra!!
Kan enkelt tillverkas själv, men vi har köpt våra. De var så billiga att vi köpte dem. (men också av bekvämlighetsskäl.;) )

Enar.

Sv: Hinkhållare!

Vi har också hinkhållare på väggen, liksom Enar köpte vi våra. Granngården har - kolla bara så du får rätt storlek till hinken. Lätt att lyfta ur hinken, och vår hinkvältare har inte lyckats nån mera gång :)

Sv: Hinkhållare!

Färdiga hinkhållare låter toppen..
Tack.
mvhR

Vi har hängt en grimskaft högst upp på boxgallret som hänger ned i en bra höjd.. sen är det bara att kroka fast hinken! ENkelt och superbra! JAg tycker personligen att hinkhållarna är jobbiga att ta ur hinken ur när det är vatten kvar i den! Det här är mycket lättare och JA det håller!

Vår lösning till hällodrällhästen i stallet blev en sådan djup foderkrubba som det är ett lock tillhörande, så hästen inte ska spilla ut foder. Utan lock passar den som behållare till vanlig svart stallhink
med handtag av vanlig sort. Vi fäller ner handtaget bakåt så inte hästen lyfter ur hinken.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 604
Senast: Shaggy
·
Övr. Katt Vi måste på nåt sätt stoppa grannens katt från att komma in i vårt hus. Hon smiter in hela tiden och gömmer sig så vi inte hittar henne...
Svar
9
· Visningar
1 301
Senast: Flixon
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet inte varför jag skriver dethär. Eller jo egentligen så tror jag att det är två andledningar. Och det ena är för OM det kan...
2
Svar
25
· Visningar
2 973
Senast: Trasten
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 309

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka