T

Trassel_tösen

Hur gammal ska valpen vara minst innan den får börja på valpskola? Hur anmäler man sig till det?

/Louise

Man ska helst vänta tills valpen fått sin 12 v vaccinering innan man åker ut och träffar en massa andra valpar/hundar. Här på Brukshundklubbem så är valpar fr.o.m. 4 månaders ålder välkomna på valpkurs.

Kolla upp om det finns någon Brukshundklubb, andra klubbar som pysslar med hund eller privatintruktörer, kontakta dem och hör dig för om valpkurser och anmäl!

Som jag förstått så bor du i eller i närheten av Göteborg.
jag rekommenderar därför varmt Hundar I Kålltorp!
Mycket bra och otroligt lärorikt!

Lycka till!

/Frida

"Dream as you'll live forever, live as you'll die today"
"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga för honom. Han får faktiskt stå för vad han har gjort!"

Sv: Valpskola

hur får man tag på hundar i kålltorp? sökte lite på google, men hittade ingen hemsida el. dyl.

Sv: Valpskola

4 månader är nog standard men jag vet att om det är på gränsen och det är en lättlärd och lugn hund kan det gå bra...
En valpkurs som jag kan rekommendera som ligger i Mölndal är Karisma dom har hemsida och telefonsvarare jag tror hemsidan är
www.karisma.se men slå annars på google så hittar du dom...
Lycka till

Liknande trådar

V
Hundträning Skulle vilja utbilda en hund till att upptäcka cancer. Någon som har gjort det här (eller annan specialsök) som vill berätta om vägen...
Svar
2
· Visningar
521
Senast: Migo
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 562
Senast: fixi
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 274
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka