Sv: Valplekar!
Jag har valp just nu
För dagen 14veckor gammal Borzoi....
Vi gör det mesta och han hänger med på allt, till stallet, kompisar, släktkalas, stan, ärenden osv. Sådant som tröttar ut honom mkt fort och han får ett stort sömnbehov så vi är aldrig borta länge.
Förutom det massa bus! Dragkamp med trasa är favoriten, han gillar även apportera efter bollar och allt som slängs (men högst 2gånger per dag på halkfri yta)
Sen busar vi i skogen och bland bergen ca 20minuter en gång per dag, det är favoriten!!! Jag själv står stilla så vi går aldrig promenader.
Sen kör vi en stunds lydnad varje dag, det är vardagskommandon samt gå fot och svänga runt och sätta sig fint på vänster sida, lydnad försöker vi göra i alla miljöer och hemma hos olika människor.
En annan favorit är tandborstning!!! Han fullkomligt älskar det och sätter sig på 'platsen' och gapar stort och biter lite och njuter
Om man då får för sig borsta och klippa klor vet han inte vart han ska ta vägen i all lycka och kastar sig i knät
Vi kör även en del jagalekar ibland, hellre han jagar mig än katterna
hm vi gör så himla mkt ihop, men så är jag ju arbetslös och bara hemma med honom heeeeela tiden och lär va till mitten av juni
Jag har maaaassor av tid och ork för bus