Valpkurs? När då?

A

afsana

När kan man gå en valpkurs med sin lilla valp? Min Tyson är lite drygt 9 veckor. Han är ju inte direkt så koppelvan ännu :o

Hemsk andedräkt!!!

Min lilla valp på 9 veckor har en hemsk andedräkt. Är det något som är vanligt hos valpar eller ?
Han äter Royal Canin valpfoder.

Sv: Valpkurs? När då?

Jag har börjat med mina när dem varit ungefär 4-5 månader gamla =)

De flesta jag kollat har gräns från 12 veckor, valpen ska ha fått 12-veckorssprutan och alltså vara fullvaccinerad. Bara att kolla hos de du är intresserad av att gå på kurs hos :)

Min valp är 12v. idag(torsdag).
Och i söndags var vi på våran första träning, visserligen privat träning men ändå. Vi tränar nu på lätta-men grundläggande-saker, såsom kontaktövningar,inkallning,sitt/ligg och början till fotsättande. Vi tar det rätt så lugnt nu i början, kör väldigt korta 'pass' så att det inte blir för tjatigt/tråkigt.

Vi ska börja en valpkurs när han är minst 16v. för då kan man börja träna lite mer allvar, men jag kommer fortsätta med mina privata träningar (för samma duktiga tränare) då jag tycker att det ger mer, men det är Jag det.

Men gränsen hos de flesta som håller kurser är 12v.

Men som sagt, du kan redan nu på egen hand börja träna sånt som jag tränar på nu och avancera allt eftersom.
Men glöm inte-kort men roligt ska det vara, en valp är som 2 tennisbollar:p

På min klubb är det 4 månaders gräns, men jag fick tillstånd att börja redan vid 11 veckors ålder.

Den tränare jag ska gå hos har 12-veckorsgräns, eftersom valpen ska vara vaccinerad. Min blir 12 veckor nästa tisdag och då börjar även valpkursen, dock utan hund första gången (teori), så min kommer vara 13 veckor när hon börjar. Tycker egentligen det är lite tidigt, men man får ju anpassa sig efter när de börjar.

Ullis

Där jag ska gå med valpen är det en gräns på 14 veckor, men vi får börja redan när valpen är 13 veckor

( det är den sista valpkurs som går i år )

jag började första kursen när min var 13veckor.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 679
Senast: Ragdoll
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 986
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 086
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 239
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka