Valpfrågor

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Fjunet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 018
F

Fjunet

Hur länge är det rekommenderat att stanna hemma med valpen, innan ensam-hemma-träningen är klar? Är det omöjligt att ha valp och heltidsjobb?

Har aldrig haft valp i "vuxen" ålder, så jag är bra nyfiken :)

nej, valp och heltidsjobb funkar inte. men kan man ta en lååång semester eller lite tjänstledigt så kanske det går. ska jag ha valp igen så stannar jag hemma ett bra tag, och dessutom hoppas jag att jag kan ta med hunden till jobbet. en stor hund är valp till den är dryga året.

mvh/a

nej jag förstod det :p

men jag menar att efter den är valp är den unghund ett tag också, vissa hundar bli ju inte vuxna förän vid 3-4 års ålder, och ytterligare några blir det aldrig :smirk:

är man tvungen att vara borta några timmar.. dagis eller dagmatte :banana:

Liknande trådar

Hundträning Jag ska gå i pension senare i år och börjar planera "pensions-valp" :-) Vet inte hur länge efter pensionsdagen jag ska lyckas hålla mig...
Svar
12
· Visningar
1 414
Senast: movi
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 430
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Jag har sedan drygt två veckor tillbaka bara min 13-åriga whippet kvar. Hon har sedan hon var valp varit helt okomplicerad med att...
Svar
9
· Visningar
775
Övr. Hund Jag behöver höra nya infallsvinklar. Jag har en ung tysk terrier. Är uppväxt med rasen, men hon är min första egna. Enda sedan jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 308

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka