N

nickedocka

Har en valp som blir hård i magen av Royal Canin Mini Junior.
Någon annan som har en valp med samma problem?

Sv: valpfoder

Jo, faktiskt är min lilla valp (12 veckor lite hård i magen oxå.

Hon har blivit mjällig i pälsen med, vet ej om det beror på fodret men vår stora hund är inte mjällig och jättefin i pälsen och hon äter en annan sort.

Har du funderat på att byta?

Jag vet inte riktigt vad jag ska byta till, om jag byter. :)

När jag fick hem valpen fick vi olika foder på prov.
Proplan Puppy verkar bra om man läser deras info,men jag vet inte.:crazy:

Min tjej hade samma problem. Vid 3 mån ålder började hon få mjäll plus att hon fes något otroligt. Bytte foder o mjäll, fisar o hårdhet i magen försvann på 1 vecka. Dessutom blev mängden bajs halverad:)

Så jag undviker alla foder med majs i nu. Har provat med svärmors Magnusson som innehåller vete o det funkar otroligt nog.

Men jag fodrar nu med Orijen som är helt utan spannmål o det funkar kanon! har gjort det från 4 mån ålder. Provade även nutra gold ett tag, men det var så svårt att få tag i.

Dessa foder är de ända min tjej äter förutom RC som hon fått från födseln.. Undrar om jag gjort henne kräsen för hon smakar inte ens på många sorter?!

Vi har gett Pro Plan Puppy till vår valp nu sen vi fick honom, inte varit några problem. Anledningen till att vi valde det fodret var dessutom att mina föräldrar ger det till sina äldre hundar nu. Sen de började ge gamlingen det så har han blivit bättre i tex pälsen mm. Så jag litar på det fodret till fullo!

Det låter ju precis som min fisdam, tycker vi ständigt håller för näsan :rofl: Sen är hon så mjällig. Hur länge blandar ni nya och gamla fodret innan i övergår helt på nya sorten? Vi har kört ca 2 veckor när vi bytt åt de vuxna. Jag tänker definitivt byta, för nu hör jag att det måste vara fodret.

Min tjej hade samma problem. Vid 3 mån ålder började hon få mjäll plus att hon fes något otroligt. Bytte foder o mjäll, fisar o hårdhet i magen försvann på 1 vecka. Dessutom blev mängden bajs halverad:)

Så jag undviker alla foder med majs i nu. Har provat med svärmors Magnusson som innehåller vete o det funkar otroligt nog.

Men jag fodrar nu med Orijen som är helt utan spannmål o det funkar kanon! har gjort det från 4 mån ålder. Provade även nutra gold ett tag, men det var så svårt att få tag i.

Dessa foder är de ända min tjej äter förutom RC som hon fått från födseln.. Undrar om jag gjort henne kräsen för hon smakar inte ens på många sorter?!

Pro plan är det många som har vad jag förstår,vet du vad skillnaden är mellan den och royal jag blir helt förvirrad av all mat som finns

Måste fråga är det en jack Russel.eller DSG hund du har.

Måste fråga är det en jack Russel.eller DSG hund du har.

En dsg. En tjej som blir 1 år nästa vecka. :love:

Kanske syns på denna bild? Är ju lite bredare i framstället.. :D
CIMG7097_nila_redigerad.jpg
[/IMG]

Visst var det du som frågade om dsg i en annan tråd? Har du fått hem den nu?

Då måste du sätta in bilder !!!

Hej min dator är kass likaså jag .Jag har fått hem prinsen.Men skicka bild vet jag inte hur man gör

Liknande trådar

Hundhälsa Min mellanpudeltik på dryga 2 år är rätt dålig på att äta och svår att hålla i hull. Hon har sedan början av året ätit Royal Canin 4800...
Svar
10
· Visningar
685
Senast: Hawaii
·
Övr. Hund Min lilla cockerblandning är då bra kräsen med mat Min förra golden åt ju allt så nu står jag rådvill. Ville inte äta royal canin...
Svar
10
· Visningar
601
Senast: Troll
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
523
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 282
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka